crash
Verenigingslid
- Lid geworden
- 16 aug 2001
Hallo,
Ben me aan het oriënteren voor een Home Theater PC (HTPC), maar alleen al voor de behuizingen zijn er honderden mogelijkheden.
Wensen waaraan de HTPC moet voldoen;
-snelheid
-stilte
-afspelen films op fullHD (1080P)
-de nodige aansluitmogelijkheden.(USB, HDMI, Coaxiaal, Optical, Gigabit LAN)
-HDMI input? Is het bijvoorbeeld mogelijk je decoder via HDMI input op de HTPC aan te sluiten?
Zal gebruik gaan maken van Windows 7 Ultimate 64BIT en XBMC.(http://xbmc.org/)
Behuizing wensen;
-Remote de HTPC kunnen bedienen, dus deze mogelijkheid moet bij de kast zitten.
-USB aan de voorkant.
-Goede kabelmanagement.
-Goede stille airflow mogelijkheid.
-Moet bij mijn Receiver komen te staan, dus niet breder dan 43/44 centimeter en dieper dan 40 centimeter. (Kan eventueel de achterplaat van de meubel nog aanpassen om 8 centimeter meer te kunnen hebben.)
Verder hardware voor in de HTPC behuizing;
-Processor; waarschijnlijk een Intel Core i5 met GPU support (Clarkdale)
-Geluidskaart; mag onboard in mijn huidige systemen ook vrijwel altijd Realtek onboard gehad.(7.1 ondersteuning)
-Videokaart; wil voorlopig er niet mee gamen, dus de onboard met fullHD ondersteuning. Wel de mogelijkheid later een losse videokaart te plaatsen.
-Voeding; Goede voeding (modulair)en rekening houden met het later plaatsen van een losse videokaart. Heb tweetal Corsair modulaire voedingen waar ik tevreden mee ben, dus ga waarschijnlijk voor Corsair.
-Geheugen; Niet nodig gezien de Core i5 met DDR3 overweg kan. Heb Kingston HyperX 1375Mhz 6 modules van 1GB nog liggen.
-Harde schijf Wil een SSD gezien deze niet warm worden, stil en snel zijn. Verdere opslag zit in een andere pc, via LAN te benaderen.
-Moederbord; minimaal 4 geheugen sloten, zodat ik 4 modules van 1GB kan gebruiken. 4GB lijkt me voldoende voor functie van het systeem. De eerder genoemde aansluitingen erop. Kijk het liefst naar een Gigabyte moederbord, met oog op de vele Bios instel mogelijkheden.
Ik ben nog aan het oriënteren, dus heb eigenlijk nog geen budget.
Waar moet ik op letten bij de aanschaf?
LCD schermpje in de HTPC handig of onnodig?
Ben me aan het oriënteren voor een Home Theater PC (HTPC), maar alleen al voor de behuizingen zijn er honderden mogelijkheden.
Wensen waaraan de HTPC moet voldoen;
-snelheid
-stilte
-afspelen films op fullHD (1080P)
-de nodige aansluitmogelijkheden.(USB, HDMI, Coaxiaal, Optical, Gigabit LAN)
-HDMI input? Is het bijvoorbeeld mogelijk je decoder via HDMI input op de HTPC aan te sluiten?
Zal gebruik gaan maken van Windows 7 Ultimate 64BIT en XBMC.(http://xbmc.org/)
Behuizing wensen;
-Remote de HTPC kunnen bedienen, dus deze mogelijkheid moet bij de kast zitten.
-USB aan de voorkant.
-Goede kabelmanagement.
-Goede stille airflow mogelijkheid.
-Moet bij mijn Receiver komen te staan, dus niet breder dan 43/44 centimeter en dieper dan 40 centimeter. (Kan eventueel de achterplaat van de meubel nog aanpassen om 8 centimeter meer te kunnen hebben.)
Verder hardware voor in de HTPC behuizing;
-Processor; waarschijnlijk een Intel Core i5 met GPU support (Clarkdale)
-Geluidskaart; mag onboard in mijn huidige systemen ook vrijwel altijd Realtek onboard gehad.(7.1 ondersteuning)
-Videokaart; wil voorlopig er niet mee gamen, dus de onboard met fullHD ondersteuning. Wel de mogelijkheid later een losse videokaart te plaatsen.
-Voeding; Goede voeding (modulair)en rekening houden met het later plaatsen van een losse videokaart. Heb tweetal Corsair modulaire voedingen waar ik tevreden mee ben, dus ga waarschijnlijk voor Corsair.
-Geheugen; Niet nodig gezien de Core i5 met DDR3 overweg kan. Heb Kingston HyperX 1375Mhz 6 modules van 1GB nog liggen.
-Harde schijf Wil een SSD gezien deze niet warm worden, stil en snel zijn. Verdere opslag zit in een andere pc, via LAN te benaderen.
-Moederbord; minimaal 4 geheugen sloten, zodat ik 4 modules van 1GB kan gebruiken. 4GB lijkt me voldoende voor functie van het systeem. De eerder genoemde aansluitingen erop. Kijk het liefst naar een Gigabyte moederbord, met oog op de vele Bios instel mogelijkheden.
Ik ben nog aan het oriënteren, dus heb eigenlijk nog geen budget.
Waar moet ik op letten bij de aanschaf?
LCD schermpje in de HTPC handig of onnodig?
Laatst bewerkt: