@Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

defa45

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Ik heb problemen met het installeren van een NIC tbv een kabelinternet aansluiting van @Home

De NIC, een realtek (standaard geleverd door @Home), installeer ik onder Win98se. Wordt goed erkend, geen conflicten. Alleen bij de TC/IP-protocol die bij de netwerkkaart komt krijg ik alleen TC/IP te zien (zonder de NIC naam). Als ik winipcfg doe dan komet de nic niet in de lijst voor zodat ik hem kan resetten.
Opnieuw laten herkennen en opstarten resulteert in hetzelfde.
Wat kan ik nog doen?

Probeer het eens helemaal opnieuw te doen..

Netwerkkaart uit je apparaatbeheer verwijderen..
TCP/IP protocol verwijderen..
En daarna rebooten.

Installeer daarna de netwerkkaart opnieuw, kijk of TCP/IP protocol er goed in staat (zoniet ff zelf installeren) en vul je computernaam van @Home in..

Succes :)

Als er maar 1 netwerkkaart in de PC zit wordt vaak de naam van de NIC niet weergegeven, er is toch geen verwarring mogelijk met een andere NIC.

Probeer eens "winipcfg /all" ipv "winipcfg".

1

Het verwijderen in apparaatbeheer, rebooten en zelf opnieuw installeren had ik al gedaan. Dit werkte niet, bij winipcfg word alleen een ppp-adapter getoond (lijkt mij van de externe toegangsadapter voorheen gebruikt door het modem). De netwerkkaart wordt niet getoond.

Overigens is het een dual-boot systeem, Win98se en WinXP.

Onder WindowsXP word de kaart wel goed herkent en werkt perfect.

Laatst bewerkt:
Naast ppp adapter staat een knopje. Als je die indrukt kun je switchen

Heb je (in win 98) de drivers die bij de kaart horen al eens geïnstalleerd? Ookal herkend windows de kaart beter is het om zelf even de juiste drivers te laden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan