@home

Status
Niet open voor verdere reacties.

justmehaxe

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Heyz,

kan ik een 8-port switch gebruiken om ervoor te zorgen dat de anders pc's bij mij thuis internet hebben. zonder dat de pc waar i-net binnekomt staat. ik gebruik @Home

greetz,

Als je 2 of meerdere ipadressen van @home hebt lukt het wel anders heb je een router nodig

en wat betaal je voor een Routertje? er moeten 5 pc's op ongeveer

greetz,

Die is er wel geschikt voor.

Let er wel op dat er maar 4 poorten op zitten

ok, dus die router is geschikt voor mijn @Home Basis pakket. Maar nu nog 1 vraagje......

hoe sluit je zoiets aan. ik zou graag ook nog mijn interne netwerk willen gebruiken.

sluit jeje modem nu op je Router of op je NIC aan.....(heb 2 nic's in pc zitten). Of sluit je hem op je PC aan op de daarvoor bestemde NIC. en die andere nic gebruik je dan voor intern netwerk.

Greetz

Je sluit de router aan op de modem en vanuit de router gaat er een kabel of naar je NIC of naar een hub/switch

maar zijn het nou 4 poorten of 4 poorten en 1 uplink poort.

Greetz,

Als het goed is zitten er 4 poorten op, 1 uplink en 1 WAN poort

Ik woon ook in Meppel en heb ook sinds kort @home.
Houd je er wel rekening mee Justmehaxe dat je wel een router nodig hebt die het L2TP protocol aankan.
Sommige modems kunnen niet zonder een router met L2TP ( vooral Motorola modems , zoals de surfboard modems ).
De oude Com21 modems kunnen het geloof ik wel.
Die router die jij via de link weergeeft kan dat niet.
Ik heb hier een sweex router liggen met vergelijkbare mogelijkheden en die kan dat ook niet, of je moet een oud modem hebben?
Nu heb ik een Sitecom DC-202 4S gekocht en die kan dat wel.
Ook heb ik nog een SMC 7004 ABR router aangeschaft en die kan dat ook.
De SMC heeft ook een printer poort ingebouwd.
Zo heb je niets en zo heb je er 3 ;)
Maar goed ik kijk welke beter is en die behoud ik.

ik moet alles nog wel installeren dus het is nog ff afwachten.

Succes

Laatst bewerkt:
Rosco,

Heb zelf ook @home en een e-tech router en dat werkt perfect. De foto van de link is zeer waarschijnlijk niet het type dat ze nu bij norrod verkopen. Deze afbeelding staat er al maanden en hebben ze waarschijnlijk ooit eens van de e-tech site afgeplukt.

Justmehaxe,

Ik zou voor die router gaan en vraag dan gelijk als het niet mocht werken dat je dan met eventuele bijbetaling een andere mag uitzoeken

Neem me niet kwalijk.
IEr is mij wijsgemaakt dat een router met motorola surfboard modem altijd een router met L2TP moet hebben.
De sweex router die ik heb werkte ook niet met dit modem.

Dus vandaar mijn reaktie.

Het kan idd zijn dat de motorola modem anders werkt dan mijn com21 maar daar heb ik tot op heden nog niks van gemerkt.

Ik heb bij 2 mensen die zo'n witte motorola modem hebben middels een nieuwe e-tech router het internet gedeelt.

Wellicht dat oudere modellen van e-tech wel problemen opgeven.

Geplaatst door m@rio
Wellicht dat oudere modellen van e-tech wel problemen opgeven.
hier wel iig...'k ben nu zo ver dat ik de router dus 't raam uit gooi :confused:
hijs nu van de stroom, zit ook geen enkele pc meer aan en 'k heb dus nu maar 1 pc op het internet
'k heb het motorola modem

okey.....dus ik kan gewoon met DEZE router mijn @HOME basis pakket delen.

volgende vraag...heb ik hiervoor nog extra IP's nodig van @HOME...of hoeft dat niet

greetz,

Je hebt maar 1 ipadres nodig.

(@home levert al een tijdje geen 2e ipadres meer)

ok, maar heb ik voor dit alles een Statisch of Dynamisch IP nodig.....want ik heb laten vertellen bij NORROD dat ik een Statisch IP nodig heb. maar in mijn pakket spreken ze over een Dynamisch IP.

dus kan het ook met dynamisch ip?

greetz,

Je moet niet alles geloven wat ze bij norrod vertellen.

Je kunt gewoon met je dynamische ip de router configureren en het internet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan