Homecinema Aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelD

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik heb nu voor het eerst een homecinemasysteem die ik gekregen heb van mijn zus maar heb problemen met aansluiten en instellen, want heb het boekje er niet bij..

Het is een HE HEDVA600 met 5 boxen en een subwoofer.. d
daarbij heb ik dus draadjes witte en wit/blauw en die moeten denk ik in de rode en de zwarte maar welke gaan waar... en wat zijn de beste instellingen want kan alle boxen afzonderlijk afstellen van -10db tot +10db maar wat is het beste?

Ik weet het ben een totale nieuweling, maar wil het wel graag in 1 keer goed doen, dus daarom deze vraag.

Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het een dvd speler met boxen.

Is het deze misschien en misschien ook dezelfde boxen.
http://audio-tv-foto.marktplaats.nl...orders/370157792-he-dvd-set-met-surround.html

Ik denk zelf dat de blauwe draad dan de plus is.

Maar kun je die speakers misschien open maken aan de achterkant of onderkant of de voorkant zodat je de aansluitingen ziet.

Als je wel de voorkant eraf kunt halen dan doe ik meestal het volgende.
Neem een 9Volt batterij en duw 1 draad op de plus en 1 op de min, als je de speaker conus naar buiten ziet bewegen dan is dat de plus draad, slaat ie naar binnen dan moet je draden omdraaien.

Het is inderdaad precies dezelfde als die op de foto.. heb nu de draden zo aangesloten zoals je zei, maar de bas overheerst heel erg dat heeft denk ik te maken met de instellingen -10 tot +10 db wat ik bij elke box apart kan instellen.. enig idee wat de beste instelling voor iedere box is?

Je moet met dit soort dingen vooral op je gehoor af gaan.
Dit is voor iedereen weer anders.

probeer het zo in te stellen dat het gewoon lekker klinkt.

Heb wel een klein (15Mb) avi bestandje voor je wat ik in de nieuwsgroepen kan plaatsen, als je weet hoe je dat kunt binnen halen.

Zoek dan op Frits post 51Ch in http://www.binsearch.info/

Dan staan je speakers ook meteen goed

Hoi,

Ik ken de set helemaal niet, maar zitten de kabels vast aan de speakers??

Zo ja dan is meestal de gemerkte kant de +. Zo nee dan maakt het niet uit welke kabel aan welke pool zit, als hij bij de versterker en de speaker maar op dezelfde pool zit.

-10dB of +10dB is inderdaad een instelling die je met je oren moet ervaren, begin met alles op 0 en ga dan kijken (lees:luisteren) welke harder of zachter moet. Heb je ook een afstandinstelling?? Zo ja dan kun je die instellen, dan wordt het volume per box daarop automatisch afgestemd. Een kwestie van meten en de afstand invoeren.

Het is wel belangrijk dat je op de plek zit waarvandaan je ook gaat kijken, anders krijg je niet het gewenste resultaat.

succes ermee.

Is het inmiddels al gelukt?

Anders kan de vraag gesloten worden denk ik?

Groetjes Colin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan