homedir word niet gepakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenI

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Goedendag,

Ik heb een win2k3 srv met een AD. Hierin zit een user jizaks. Ik heb in de tabblad profile aangegeven dat de Z drive de homedir moet worden en deze verwezen naar \\ip\jizaks$

Echter word bij het maken van de VPN verbinding deze niet automatisch gemapt.
Als ik handmatig ga mappen doet hij het wel goed.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt!

Waar draait die VPN server software? Op de W2k3server zelf of is daar een apart apparaat voor?

Tijs.

En niet onbelangrijk: Kies je de VPN-verbinding bij het aanloggen (=vinkje bij "Log on using dial-up connection"), of pas nadat er ingelogd is?

Is het pas nadat ingelogd is, dan zijn er 2 mogelijkheden:
1. Maak een batch-bestand dat de relevante netwerkschijf-connecties maakt (evt. gecombineerd met eerst het opbouwen van de VPN, bijv. met rasdial.exe indien het een Windows ondersteunde VPN-verbinding betreft).
2. Gebruik Microsoft CMAK, daar schijnt meer mee te kunnen dan met de standaard RRAS. Naar zeggen (niet zelf uitgezocht) zou het ook mogelijk zijn om een login-script te integreren.

Succes,

Tijs.

En niet onbelangrijk: Kies je de VPN-verbinding bij het aanloggen (=vinkje bij "Log on using dial-up connection"), of pas nadat er ingelogd is?

Is het pas nadat ingelogd is, dan zijn er 2 mogelijkheden:
1. Maak een batch-bestand dat de relevante netwerkschijf-connecties maakt (evt. gecombineerd met eerst het opbouwen van de VPN, bijv. met rasdial.exe indien het een Windows ondersteunde VPN-verbinding betreft).
2. Gebruik Microsoft CMAK, daar schijnt meer mee te kunnen dan met de standaard RRAS. Naar zeggen (niet zelf uitgezocht) zou het ook mogelijk zijn om een login-script te integreren.

Succes,

Tijs.
Bij sommige is het na het inloggen, bij sommige is het tijdens het inloggen, beetje lastig dus, maar in sommige gevallen kan het niet anders dan na het inloggen i.v.m. dongel software.

Als ik een batch bestand maak... hoe kan ik die dan koppelen aan de VPN connectie?

Alvast mijn dank ;)

Zoals gezegd: Als de VPN voor Windows herkenbaar is als een 'inbelverbinding' dan kan met rasdial.exe een verbinding worden opgezet vóórdat de rest van de batch-file (=waar het eigenlijke login-script in verstopt zit, inclusief netwerkschijf-koppelingen).

rasdial <inbelverbindingsnaam>
Indien domein-gebruikersnaam + password nodig zijn:
rasdial <inbelverbindingsnaam> gebruikersnaam wachtwoord /DOMAIN:domeinnaam
Indien wachtwoord elke keer ingeklopt moet worden (dus niet voorgekookt moet/mag in script):
rasdial <inbelverbindingsnaam> gebruikersnaam * /DOMAIN:domeinnaam

[Hierna alle net use commando's voor het koppelen van netwerkschijven]

Wordt andere VPN-software gebruikt, kijk dan of je het aanroepen daarvan ook via een script geregeld kan worden.

Succes,

Tijs.

En? Hoever ben je ermee gekomen?
Je laatste reactie is al van enige tijd geleden, vandaar dat ik het even vraag.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan