Homegroep ontvindbaar op wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

ohdude

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Hey allemaal,

Ik heb een homegroep aangemaakt om een printer te kunnen delen. Echter kunnen laptops die op wifi zitten de homegroep niet vinden.
Weten jullie wat er fout kan zijn of kan ik de printer delen zonder homegroep?

(De LAN computers werken wel)

8j7nIXF9sBQ-y77uvZQIZTbQ2dseUk05SSdCHetmrKU.jpg

/Daan

Zeer weinig informatie over het netwerk in je posting. Ik kan me een paar dingen voorstellen bij je probleem (combinaties zijn mogelijk!):
a. Je laat de laptops met een ander ip-netwerk verbinden dan waar de thuisgroep op beschikbaar is (bijv. router-achter-router constructie). Bekijk de ip-adressen die zijn toegekend aan de vaste computers en de laptops om te zien of ze wel in hetzelfde (ip-)netwerk zitten.
b. De laptopgebruikers hebben na het (voor het eerst) verbinden met de wifi aangegeven met een Openbaar netwerk te verbinden ipv. Thuisnetwerk (of Bedrijfsnetwerk/Domeinnetwerk). Kijk in Netwerkcentrum bij de laptops, in het vakje "De actieve verbindingen weergeven" na welk netwerk-type wordt vermeld en pas het evt. aan naar thuis- danwel bedrijfsnetwerk.
c. Op de wifi router staat AP Isolation aan, zodat er geen onderlinge communicatie mogelijk is tussen bedrade en draadloze computer, dus worden gedeelde printers/thuisgroepen etc. dan niet gezien vanaf het wifi netwerk.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan