homepage ruimte niet te zien

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Ik kon bij mijn vorige provider Tiscali gewoon mijn homepage ruimte bekijken via html script of te wel gewoon via de internet explorer, ik ging naar home.tiscali.nl/theplace en dan zag ik gewoon in een soort verkenner achtige interface wat er allemaal voor mapjes op stonden en files. Na een niet gewenste overstap naar Planet.nl kan ik dat helaas niet meer. Hoe moet nou als ik geen ftp bij de hand heb en toch wat wil zoeken op mijn homepage ruimte dit doen.
Bij planet hadden ze het over een lege index.htm maar dat gebruikte ik altijd om juist niets te kunnen zien. Die lege index file is imiddels van de ruimte af.

Hopelijk snappen jullie het probleem, anders leg ik het graag anders uit.

grtjs jjw

ik snap het wel... heb je er nu helemaal geen index bestand in staan?
Het kan zijn dat planet gewoon automatisch een index.html bestand maakt.

Je zou misschien met javascript de directory uit kunnen lezen. Volgens mij is dat wel mogelijk met javascript.

Nee er staat geen index file in de root van de server ruimte.

En met javascript, hopelijk kun je dat een beetje uitleggen, zoals het er nu voor staat houd het in dat ik een html agina moet maken met alles wat ik maar op de ruimte heb staan en allemaal linken maken, dat is natuurlijk lastig om te doen. En eigenlijk overbodig veel werk als je veel files hebt staan.
Als ik bij een vremde zit en ik wil even snel een programma downloaden dan moet ik maar net precies weten hoe het heet, anders kom ik er niet.

bij tiscali stond waarschijnlijk je indexing aan in apache; dan kan je de mappen en bestanden zien.

Bij planet staat dat blijkbaar uit. De tip om met javascript de directory uit te lezen is eehmm. stom. Javascript is client side en kan dus niet op de server kijken.

php kan je ook wel shaken, planet zal dit niet ondersteunen.

t

En inderdaad dit wordt niet ondersteund, na een half uur in de wacht te staan en nog eens vragen aan de helpdesk. Ze gaan dit ook niet aanzetten met het blik op veilgheid. Ze zullen weten wat ze doen daar.....helaas.
Ik moest maar een index bestand maken of een html scriptje met alle verwijzingen erop...
Wat een antwoord van een Helpdesk haha...

Toch bedankt voor het mee denken en antwoorden.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan