Homepage wordt niet geladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rooluf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2005
Berichten
3
Hallo,
Ik heb het volgende probleem.
Bij een bedrijf van vrienden onderhoud ik het netwerk. Simpel LAN en Internet/email - niks speciaals. Nu is dit bedrijf onlangs overgestapt van WebHost (was Tiscali en is nu Plushosting). Internetsite en pop-email lopen dus via Plushosting. LET OP: Sinds die verhuizing kunnen de computers aldaar (3) niet meer op hun eigen website komen. I.p. daarvan krijgen ze een servicedesk scherm van Tiscali met de mededeling dat hun site niet langer door Tiscali wordt gehost. Nou - dat klopt maar ze vinden het leuker om hun eigen site te zien. Iedere willekeurige andere computer kan gewoon de site bereiken (ook binnen hun LAN).
Even wat tech specs: Heb de router al gereset maar dat is het probleem niet want de 3 laptops geven bij mij thuis precies hetzelfde probleem - het zit dus in de laptops. Heb zowel statische als dynamische ip adressen geprobeerd; zelfde resultaat. Heb de route tabel geflushed (route -f). Geen resultaat. Heb TCP/IP gede-installeerd en opnieuw geinstalleerd zonder resultaat. Heb alle verwijzingen naar Tiscali in het register opgezocht en verwijderd - helpt niet. Alle Temp. Internet files (uiteraard) verwijderd. Het tracert commando geeft heel duidelijk een direct pad naar Plushosting (de nieuwe host) dus da's ook zo raar. Als ik i.p.v. de URL, de DNS intyp van de website kom ik ook weer bij Tiscali uit. Kortom ik weet het niet meer. Wie kan mij helpen met dit stomme probleem?
 
Dus als ik het goed begrijp dan had je een website bij tiscali op de server staan, ben je overgestapt naar plushosting en zie je bij tiscali de pagina niet meer... klinkt vrij logisch, aangezien je daar geen abonnee meer bent. Heb je je webpagina wel verplaatst van tiscali naar plushosting? Als je een aboo opzegt van een isp, vervalt in het algemeen ook je webspace die je aldaar hebt gehuurd...
 
Nou als ik dit lees dan begrijp ik dat de website wel degelijk is verhuisd. Hebben de 3 PC's toevallig een lmhosts file die ze (vanwege de TCP/IP instellingen) mogen gebruiken? En waar ooit de IP gegevens van de eigen website ingezet zijn?

Wat krijg je als je vanaf een van die PC's een nslookup doet van de URL. Welke DNS gebruiken ze daarvoor?

Grtz,
Freezo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan