Homeplug adapter kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

banana

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hoi iedereen,
ik heb een vraag over homeplugs voordat ik er een ga kopen.

het zit zo:
we hebben thuis al een set van 2 homeplugs van 85 mbps. De een zit in de router en in het stopcontact en de andere in het stopcontact en in mijn vaders laptop. Nu wil ik ook gaan overstappen van wifi naar homeplug maar, als ik nu één losse homeplug koop van een ander merk kan die dan ook gewoon in worden geplugd en gebruik maken van het signaal van de andere homeplug set.

alvast dank

85 is niet compatibel met 200 mpbs.
Homeplugs van andere merken lijken me ook niet compatibel in verband met beveiliging en andere manieren van onderling communiceren.

ok, maar het is ook een 85 mbps dus dat zou moeten kunnen, maar weet je zeker dat andere merken niet kunnen.
Ik dacht namelijk als het ook kan met andere merken router en wifi adapter kan het in dit geval mischien ook met andere merken.
weet iemand daar zekerheid over te brengen??

alvast dank

en XP_PC bedankt voor de reactie

Andere merken router maakt niet zoveel uit, andere merken WiFi is al "gevaarlijker".

Nee, ik weet het niet zeker. Echter: in de handleiding van een adapter die ik onlangs geïnstalleerd heb stond dat er alleen eigen merken worden ondersteund. Of dit een verkooppraatje is of niet weet ik niet maar ik kan mij zo voorstellen dat de software (die bedoeld is om alle apparaten te beheren, en niet zoals bij een router één op zichzelf staand apparaat) alleen naar eigen apparatuur zoekt.

ok dan koop ik er dus een van hetzelfde merk.

dank voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan