homeplug werkt niet bij mijn interactieve televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

blommetje99

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
ik wou graag mijn interactieve televisie van ons brabant net glasvezel draadloos maken.
nu heb ik een homeplug gekocht: D-Link DHP-P307AV PowerLine Homeplug AV Passthrough 200Mbits

1 homeplug heb ik verbonden met mijn modem en daar in het stopcontact gestopt via een verlengsnoer en 1 homeplug met mijn digitale ontvanger verbonden en bij mijn tv via verlengsnoer in het stopcontact gestoken. dan werkt het systeem niet! beide stopcontacten zitten wel in hetzelfde systeem maar mijn oven en koelkast en afwasmachine zitten ook op die groep.

nu heb ik als test een heel lang verlengsnoer genomen en beide homeplugs op hetzelfde stopcontact gezet (1 dus direct in dat stopcontact en 1 via het verlengsnoer). dan werkt het wel!! maar ja ik wil nu juist geen snoer door mijn hele huis!!!

wat doe ik fout???

dankjewel voor jullie hulp!

Een homeplug moet altijd direct in een wandcontactdoos zitten zonder verlengsnoeren.
Dit geeft anders storingen.
Heb je ook de homeplugs geconfigureerd met de bijgeleverde software???

ik dacht wel dat ze direct in het stopcontact moeten maar als ik dat doe dan past er niets meer in het andere stopcontact... ga het wel proberen.

wat bedoel je met configureren? ik heb ze van iemand anders overgenomen, maar ik dacht dat ik er niets mee hoefde te doen omdat ik ze niet voor mijn computer maar voor mijn televisie gebruik. dan heeft het toch geen zin om ze te configureren op mijn computer?

kunnen ze ook beveiligd zijn?

dankje voor reactie!

Ja,je kunt ze ook beveiligen net als draadloos internet.
In een zeldzaam geval zou de buurman mee kunnen kijken.

Hallo

"wat doe ik fout???"

Ik denk dat je met een 3 fasig net zit. (elektrische ovens worden veel 3fasig aangesloten)

Homeplugs dienen op dezelfde fase te zitten om te kunnnen werken.

1 homeplug heb ik verbonden met mijn modem en daar in het stopcontact gestopt via een verlengsnoer en 1 homeplug met mijn digitale ontvanger verbonden en bij mijn tv via verlengsnoer in het stopcontact gestoken. dan werkt het systeem niet! beide stopcontacten zitten wel in hetzelfde systeem maar mijn oven en koelkast en afwasmachine zitten ook op die groep.

Peter

Nounee,dat niet echt.
3 fasen betekend 400 volt.
Ik kan mij niet voorstellen dat de homeplugs op 400 volt werken.
Ik heb ook 3 fasen die in mijn huis binnenkomen en ik heb deze gebruikt om meerdere groepen te maken.
Ik kan je verzekeren dat mijn homeplugs (van Devolo) overal werken.

Als je 3 fasig net hebt van 400v+N dan is een fase + N 230 volt. Je kan ook 3x230 V hebben, dan heeft fase tussen fase 230 volt.

Maar als je je oven gewoon op een stopcontact kan aansluiting ga ik er vanuit dat het om een gewone oven gaat die op 230 volt 1 fase werkt.
Homeplugs kan je idd niet gebruiken in combinatie van andere apparaten op hetzelfde stopcontact. Als het niet anders kan, kan je beter een draadloos netwerk gebruiken, en dan een Wifi naar UTP ontvanger gebruiken.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan