Homeplug werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmetje3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2011
Ik heb 4 homeplugs gekocht en uitgeprobeerd in een vakantiewoning en daar deden ze uitstekend. Thuis heb ik ze nadat ik ze geset heb weer installeren maar ik krijg maar op 1van de 2 laptops een internetverbinding. Wie het eerst zich aanmeld heeft verbinding. Ik heb wel een netwerkverbinding op de laptop die geen internetverbinding heeft dus ik kan wel op de andere laptop kijken maar geen internet. Alle lampjes op de adapters/pluggen zijn aan. Instellen staat op automatisch maar helaas. Probleemoplosser erop los gelaten maar dat helpt niet. Ik krijg de melding haal het apparaat uit het stopcontact en wacht 10 sec. Ook het herstarten van de laptop werkt niet. Nu heb ik gelezen dat het een probleem kan zijn als er meer fase zijn in het stroomtoevoer zijn maar ik zit met de adapters/pluggen in hetzelfde stopcontact en naar een ander stopcontact werkt ook niet. Wie weet raad.

Heb je een router? of probeer je ze beiden direct op internet aan te sluiten? Het klinkt namelijk als een IP conflict, wat niet direct gerelateerd is aan de homeplugs

Nee rechtstreeks op de router van mijn provider XMS glasvezel. Maar ook via de draadloze router doet hij het niet.

het probleem is in het weekend opgelost een kennis kwam er achter dat mijn provider maar 1 IPadres verleent bij en aansluiting. Dus een router er tussen en hij deed het weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan