Homeserver alleen remote toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

lafra002

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Beste mensen,

ik heb laatst bij een vriend een php/mysql apache server geinstalleerd, alles werkt. Ook heb ik Mambo CMS geinstalleerd, werkt ook. Maarrr,

Als live site direction heb ik natuurlijk zijn externe ip adres opgegeven. Iedereen kan de site ook zien zoals het hoort. Maar als ik via de pc van de server zelf inlog, krijg ik geen plaatjes te zien, logisch ook want als direction staat er: http://externeip/afbeelding.jpg

Als ik de live site direction verander in localhost of 10.0.0.5 werkt het uiteraard wel, maar dan kunnen mensen met een ander ip weer niet inloggen. (Ze zien dan de site zonder css en plaatjes)

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg omschrijf. Graag zou ik willen weten of er een mogelijkheid is dat de site zowel remote als local te bereiken is. Want anders zou m'n vriend telkens bij wijzen van spreken bij de buren moeten gaan zitten om de site te bewerken/bekijken.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!

Misschien heb ik m'n vraag niet in de goede sectie geplaatst, maar heeft iemand een idee waar ik het antwoord moet zoeken? Ik kan me best voorstellen dat bijna iedereen geen idee heeft hoe je dit zou moeten oplossen. Kan ik misschien beter op een ander forum rondvragen?

Geplaatst door lafra002
Kan ik misschien beter op een ander forum rondvragen?
Lijkt me wel verstandiger ja :)

Als je een oplossing vind, zou je die hier wellicht ook willen posten ? Ben wel benieuwd :)

Dit komt omdat je waarschijnlijk poorten doorgestuurd hebt van de router naar die PC. Dan kan je inderdaad niet de server via het externe IP benaderen maar alleen met het interne.

Een optie is om via de proxy van je provider de site te bezoeken.

Volgens mij is hier geen oplossing voor..

Ja dat klopt ik heb port 80 geforward in de router naar de betreffende pc.

Hoe zou ik via de proxy van de provider de site moeten bezoeken? Kweet niet precies hoe dat moet.

Je stelt in je browser (Internet Explorer waarschijnlijk) de proxyserver in bij:

Extra > Internet Opties > Verbindingen en dan de knop Lan-instellingen.

Weet niet welke provider het is ? Maar de instellingen zijn wel op de site van de provider te vinden.

Wat je ook kan proberen is die pc in de DMZ zetten, dan forward ie alle poorten en misschien kan je hem dan wel benaderen via je externe adres. (Nog nooit gedaan dus weet het niet zeker).

Ah ja, ik wist dat dat zo moest, ksnapte het alleen niet. Die kennis zit bij xs4all, ik zoek wel even de proxy server op. Binnenkort ga ik naar hem toe en dan probeer ik het wel even uit.

Via proxy werkte het niet.

Maar is er niet een site die dit kan 'verhelpen'. Net zoals je je eigen ftp server (home) niet kan testen met je eigen pc. Dit kan je via http://www2ftp.de doen. Misschien is er ook zo'n site om home servers te testen :o

Pc in de DMZ zetten? Ik weet niet wat dat is :p

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Is hier geen andere oplossing voor? Want ik wil mijn homeserver alleen via mijn externe IP bezoeken, en niet via mijn locale ip. (dat heeft weer met de scripts te maken). Iemand een idee?

open in notepad ofzo de file
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

en zet daarbij bv:

internip adresnaam

bij mij staat er:

192.168.2.12 noodels.demon.nl

Opslaan en je browser opnieuw starten.....

dat zou moeten werken...

Ik snap het niet helemaal, je zet links je interne ip en rechts adresnaam? Waar wat stelt de adresnaam dan voor? Je proxy van je provider?

Edit: Ook heb je verschillende hosts files, eentje zonder extensie, eentje met .bho en een met .ics

Die zonder extensie kan ik niet opslaan

Laatst bewerkt:
Geplaatst door lafra002
Die zonder extensie kan ik niet opslaan

Dan moet je administrator rechten hebben ja....
(C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts leek mij duidelijk genoeg)

je browser checkt of de name in de host file staat als dat zo is gaat hij naar dat ip.....

Simpeler kan niet.....

Sorry dat ik je uitleg niet gelijk snap! :eek:

Maargoed, ik moet dus de file zonder extensie hebben, en die bewerk ik, links zet ik mijn intern ip? En rechts mijn externe?

Want jij hebt dus een naam aan je site gegeven, noodels.demon.nl, maar die heb ik dus niet.

Dus dan zou het er zo voor mij uit moeten zien?

127.0.0.1 http://externip

of

127.0.0.1 externip?

Bedankt voor je hulp alvast, want ik heb hier lang op gewacht :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan