Hoofd account windows verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kolkie

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2010
Berichten
98
Ik probeer mijn gebruikers(beheer) account van windows te verwijderen.
(Mijn eigen naam) dit krijg ik maar niet voor elkaar.
als ik de pc opstart en ik druk op F8 dan krijg ik geen optie om veilige modus te openen.. alleen de cd die er in zit + samsung iets kan ik openen.

Op deze manier kom ik dus niet in mijn hoofd gebruikers account.
Ik wil 1 standaard account hebben op de pc.. geen andere accounten en beheerders accounten...

Hoop dat iemand iets snapt van mijn uitleg..

Gr
 
Hoi,
de ingebouwde accounts kun je niet verwijderen (all users, default user) . Daarin staan instellingen opgeslagen voor o.a. het aanmaken van je eigen account e.d.
Kijk ff hier waar e.e.a. uitgelegd wordt. Wat bedoel je precies met hoofdaccount? Een hoofdaccount is b.v. een administrator/beheerdersaccount. Je kunt je accounts toch beheren via accountbeheer?
De account met je eigen naam die heb je toch zelf aangemaakt bij installatie? Daar staan al je instellingen in opgeslagen, hoe je buroblad er uitziet b.v. alle persoonlijke instellingen, welke rechten je hebt enz. Ik zou me eens beter in de materie verdiepen voordat je beslissingen neemt waar je achteraf spijt van krijgt.
Heb je Home of Pro?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb windows xp.

Maar ik heb in het begin een gebruiker in moeten voeren.

Ik dacht dat er ook altijd nog een (hoofd) beheer op de pc zit. (backup)

Boven het hoofd account???
Maar blijkbaar niet... Of toch wel?
 
Ja er is ook een administratoraccount maar die moet je wel eerst activeren (Pro). Bij Xp Home kom je daar via de veilige modus in, bij Xp Pro kun je hem evt. afzonderlijk activeren en gebruiken naast je normale account. Je administartoraccount dient er voor dat je dingen kunt regelen die je met je standaardaccount niet kunt. Het is te uitgebreid om hier nader op in te gaan.
Ik heb windows xp
Dat had ik al begrepen maar ik vroeg welke versie, Home of Pro, want daar zit een wezenlijk verschil in. Maar ik denk dat je de Home-versie hebt.
De toets voor de veilige modus verschilt per pc, het is niet altijd F8. Dus zou je ff moeten aangeven welk merk/type pc je hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon de Home editie.

Welke pc ik heb kan ik je niet zeggen.
Mijn broer heeft de pc zelf in elkaar gezet..
(Losse onderdelen besteld en zelf in elkaar gezet).

Maar ik denk dat als het te complex ligt heeft het weinig zin.
Dan laat ik de accounts zo.

Meerdere accounts maakt niet uit qua opslag op de harde schijf?
Dat iedere account zoveel gb gebruikt van de harde schijf?
 
Nou die accounts nemen echt geen GB's in beslag hoor. Je eigen aangemaakt account neemt het meeste voor z'n rekening maar dat is ook normaal want daar maak je het meeste gebruik van en daar wordt alles onder opgeslagen.. Ik heb het ff voor je nagekeken bij mezelf onder XP, mijn eigen account neemt 1,1 GB in beslag, all users 97,1 MB, default user 1,0 MB, administrator 0 MB. Je hebt geen andere mogelijkheid dan het zo te laten want dat zijn build-in accounts. Daar kun je niets aan veranderen anders functioneert Windows niet meer zoals het zou moeten, dan rest je niets anders dan opnieuw installeren. Heb je soms problemen met schijfruimte? Dan kan ik je evt. wel een paar tips geven.
We horen het wel.
 
Dit is op dit moment idd het probleem.

Ik zit nu te denken om windows opnieuw te installeren...

Ik heb denk ik een fout gemaakt met fragmentatie van de schijf met installeren.

Remember.. im a noob...

Dus niet te veel moeilijke woorden...
Thnx.
 
Hoi,
je hebt wss een vergissing gemaakt met partitioneren v.d. schijf. Geef ff aan hoe groot je C: partitie is (waar het besturingssysteem op staat) en wat die andere partitie voor een grootte heeft.
Grote kans dat het op te lossen is zonder opnieuw te installeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan