hoofd- en genesteld subformulier koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rapid77

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Berichten
33
Ik heb 2 formulieren die ik ook op 2 manieren als hoofd- en genesteld subformulier wil weergeven.

Manier 1:
formulierVestingen (hoofd)
- heeft “VestigingsID” als sleutel
formulierContactpersonen (sub)
- heeft “VestigingsID” als opzoekkolom (met optie voor meerdere keuzemogelijkheden)

Manier 2:
formulierContactpersonen (nu als hoofd)
formulierVestingen (nu als sub)

* Bij beide manieren moeten de gekoppelde records van het subformulier meelopen met het record van het hoofdformulier.


Manier 1 is gelukt:
Ik heb de formulieren aan elkaar gekoppeld via de kolommen “VestigingsID”

Manier 2 lukt raar genoeg niet:
Ik gebruik hiervoor wel dezelfde formulieren als bij manier 1 en daaronder liggen dezelfde tabellen.

Wat gaat er mis bij manier 2:
Hij geeft bij het koppelen van de formulieren niet de keuzemogelijkheid “VestigingsID” in het subformulierContactpersonen. (deze mogelijkheid is er wel bij manier 1)
Ik heb deze opzoekkolom al eens opnieuw aangemaakt in de tabel, en ook opnieuw toegevoegd in het formulier. Maar zonder positief resultaat.


Note:
De tabellen zijn een v-op-v relatie met elkaar. Ik heb hier dan ook een koppeltabel tussen geplaatst.
- Een vestiging kan meerdere contactpersonen hebben
- Een contactpersoon kan voor meerder vestigingen werken

KoppeltabelContactpersoon-Vestiging
- Contactpersoon-VestingsID (sleutel)
- ContactpersoonsID
- VestigingsID


Weet iemand wat ik fout doe ?
 
Droste effect met forms...

Dat lukt inderdaad niet. Als je een kopie maakt van een van de twee en die dan gebruikt als sub of hoofd form, dan loop je niet de kans dat de ene form de ander aanroept die de een weer aanroept.

Ergo: dit moet je niet willen. Zoek een andere oplossing zoeen als ik hierboven heb beschreven.

Deze link helpt je wellicht verder:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=388221

HTH:D
 
Laatst bewerkt:
het zal wel een domme vraag zijn maar wat bedoel je met :

"Ergo: dit moet je niet willen. Zoek een andere oplossing zoeen als ik hierboven heb beschreven".

is de formulieren kopieeren en dan pas gebruiken nu de oplossing voor mijn probleem?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan