Hoofd- en subform

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Goedemorgen,
Ik heb een hoofdformulier waarin gegevens ingevuld worden mbt certifieringen. Elke certificering heeft tenminste een zgn initiele certificering, en kan één of meerdere hercertificeringen hebben
Hiervoor heb een 2 tabellen gemaakt: tblCertificering en tblDatumCertificering (met éen-op-veel relatie)
tblDatumCertificering bevat naast de datum van certificering, tevens een veld typecertificering. Dit laatste veld heb ik dmv opzoekwizard begrensd tot "initiële certificering" en "hercertificering".

Bij het aanmaken van een nieuwe certificering open ik dus het formulier frmCertificering, waarin een fsubDatumCertificering zit. Op het subform is al standaard huidige datum ingevuld, en typeCertificering staat op "initiële certificering".
Het veld CertificeringID is veranderd van ### naar een nieuwe ID als ik gegevens over een certificering invul, veld DatumCertificeringID (in subform) blijft op ### staan.

Als ik het hoofdformulier sluit moeten alle gegevens opgeslagen worden, maar op één of andere manier wordt er geen record in tabel tblDatumCertificering opgeslagen. Dit gebeurt wel als ik handmatig de datum invul (of aanpas).

Lang verhaal, maar hoop dat probleem duidelijk is. Hoe kan ik forceren dat, na gegevens in hoofdformulier ingevuld te hebben, ook record in tblDatumCertificering opgeslagen wordt ? (zonder handmatige aanpassingen in het subform)

mvg
John

Een tabel met standaardwaarden in velden krijgt pas een record als je een record toevoegt, en dat doe jij niet. Je vult wél een Veld in op je hoofdformulier, maar niet in je subformulier, ook al zie je de standaardwaarden. Kortom: maak ook in je subformulier een record aan!

Laatst bewerkt:
Kan ik met VBA ook afdwingen dat de gegevens met standaardwaarden als record worden opgeslagen , of moet je handmatig die datum bijv. aanpassen ?
Het zou mooi zijn dat wanneer ik op OK klik dat de records in zowel hoofd- als subformulier opgeslagen worden, en bij klikken op Annuleren dat de records niet opgeslagen worden.

Ik heb geprobeerd om mbv check
Code:
if me.dirty then
   me.dirty = False
end if

if Form_fsubDatumInitieleCertificering.dirty then
  Form_fsubDatumInitieleCertificering.dirty =False
end if

dit te forceren, maar de "dirty" check op het subformulier geeft geen succes

mvg
John

Laatst bewerkt:
Zoals ik al in mijn vorige bericht zei: je voert geen geen record op. Er is dus geen statuswijziging, dus doet Me.Dirty ook niks. Want er is geen record. Je zult een INSERT INTO query moeten draaien die een record aanmaakt. Normaal gesproken heb je natuurlijk in een subformulier ook meer dan 2 veldjes te vullen op je subformulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan