• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoofd en subtaken zichtbaar en niet zichtbaar maken in planning excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvandertol

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2021
Berichten
39
Goedemorgen,

in microsoft projects kun je subtaken onder een hoofdtaak plaatsen d.m..v indent functie.

Is dit ook mogelijk in Excel? Wat ik wil bereiken is dat als je op je hooftaak klikt de onderliggende taken zichtbaar of niet zichtbaar worden in de projectplanning.

Alvast bedankt voor jullie reactie,

grt patrick
 
Patrick, plaats eens een voorbeeld excel extensie met wat fake gegevens....
 
Dat is geen enkel probleem, maar nauwelijks zinvol.
 
voorbeeld projectplanning

Patrick, plaats eens een voorbeeld excel extensie met wat fake gegevens....

Hoi, bedankt voor je bericht. ik heb zelf een planning gemaakt. Hierin zie je bv de project fase "definitiefase". onder deze fase vallen weer verschillende subtaken. Om overzicht te krijgen wil ik dus als ik op defnitiefase klik, de onder liggende taken zichtbaar worden. Ik weet dat dit met groeperen ook kan, maar dan krijg ik dus weer van de + tekens. ik kan verder geen voorbeeld geven omdat ik simpelweg niet weet hoe het te doen. Zo ben ik nog steeds op zoek naar een formule dat de tijd van de definitiefase, wordt weergegeven met de tijd van alle subtaken. maar dat is weer voor later.
 

Bijlagen

  • test projectplanning.xlsx
    288,7 KB · Weergaven: 21
Begin met alle samengevoegde cellen te verwijderen.
Excel is geen opmaakprogramma.
Zet alle basisgegevens in een databasestruktuur in 1 werkblad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan