hoofdcomputer niet te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
376
Ik heb een gek probleem met mijn netwerk. Mijn computer is weer eens gemaakt. Dit keer moederbord, geheugen en videokaart vervangen..
Maar nu kan ik met mijn 2e computer geen toegang meer krijgen tot deze computer.
Als ik op de 2e computer kijk, zie ik de hoofdcomputer staan, maar als ik probeer om toegang te krijgen tot de gedeelde bestanden (en dus ook de printer) krijg ik de mededeling dat hij het netwerkpad niet kan vinden en ik niet gemachtigd ben.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Ik heb zelfs beide computers al een nieuwe naam gegeven, deze namen worden ook herkend, maar het probleem blijft.
Andersom kan ik wel de gedeelde bestanden benaderen.
Rara hoe kan dat? WIe heeft enig idee?
En hoe kan ik dit oplossen?
Vast bedankt.
Gr. Ria
 
Hoe kan ik dat zien?
Waar vind ik die. Beide computers staan ingesteld op beheerders account en beide gebruiken XP en de internet aansluitingen werken perfekt.
Gr. Ria
 
Geplaatst door ria
Hoe kan ik dat zien?
Waar vind ik die. Beide computers staan ingesteld op beheerders account en beide gebruiken XP en de internet aansluitingen werken perfekt.
Gr. Ria

Configuratiescherm -> gebruikersaccounts
 
Dacht even zou het zo eenvoudig zijn. Heb de beide gastaccounts ingeschakeld.
Op beide computers het netwerk opnieuw geïnstalleerd.
Maar helass.
Nog steeds op de hoofdcomputer alles te benaderen. Op de 2e computer is de hoofdcomputer niet te zien.
Heb hier van beide een schermafdruk bij gedaan.
Mogelijk zie jij iets wat ik niet zie.
Weer bedankt. Ria
 
Hij doet het weer. Moest de firewall van Windows uitschakelen. Zit achter een beveiligde router.
Bedankt voor jullie moeite.
Groetjes.

Ria
 
Ok; succes ermee :thumb:

Draai de Wizard thuisnetwerk nog eens; deze regelt de uitzonderingen in de firewall voor je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan