hoofdletter gebruik afdwingen in sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shaar

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2006
Berichten
7
Ik ben bezig om een sjabloon te maken in PowerPoint. Hier wil ik in vastleggen dat in het kader bestemd voor de titels de tekst standaard in hoofdletters komt te staan. Nu heb ik in het diamodel dit gedaan door in het kader de tekst dus op hoofdletters te zetten. Echter als ik dan een nieuwe dia maak in de presentatie en ik kopieer of typ tekst in het kader wat ik daarvoor gedefinieerd heb, komt de tekst steeds in onderkast erin te staan.

Ik moet toch kunnen afdwingen dat de tekst in dat kader altijd in hoofdletters komt te staan ? Weet iemand misschien wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt!
 
Vind ik al heel knap dat je dat hebt afgedwongen, want in mijn versie op het werk (PowerPoint 2003) is die optie niet aanwezig. Een diamodel bevat voorbeeld tekstvakken, maar de tekst die je daarin ziet staan heeft verder geen betekenis. Die tekst opmaken kan dan ook alleen op basis van de complete (alinea) tekst. Zoals gezegd: ik heb daar de optie Kapitaal niet bijstaan. Welke versie gebruik jij, die dat wel kan?
 
Het is juist niet gelukt.. Het enigste wat me lukt is die automatische tekst van plaats je tekst hier in hoofdletters te laten verschijnen.. Dat kan wel namelijk in het diamodel maar dat heeft dus geen enkele zin want als je typt daar staat nog alles in onderkast.. Werk in versie 2010 maar maakt verder geen verschil met 2007
 
Laatst bewerkt:
Je zult er ongetwijfeld een goeie reden voor hebben, maar ik zie 'm niet: waarom heb je mijn berichtje in zijn geheel gequoot? Hij staat er toch gewoon leesbaar boven? Graag weghalen, want nodeloos quooten wordt niet erg op prijs gesteld.
Wat betreft je vraag: gek genoeg heeft Microsoft in 2010 de optie inderdaad wel ingebouwd, en daar doet-ie het dan ook prima. Verbaast uiteraard niet, dat een beschikbare optie gewoon werkt :) Dus de vraag is: welke handelingen doe je dat je de optie <Hoofdletters> (en <Klein kaptiaal>) wèl weet te vinden in de diamodellen, maar ze blijkbaar niet aan de praat krijgt? En het zijn natuurlijk wel een paar modellen die je allemaal moet aanpassen...
 
Sorrie voor de quote.. Blijkbaar verkeerde reactie button gebruikt...

Ik snap dus ook niet wat ik fout doe maar mijn klant verwacht dat als ze dus in het kader TYP HIER UW TEXT wat ik dus wel in het dia model voor elkaar krijg in kapitalen.... Dan ook in je nieuwe dia automatisch in kapitalen blijft staan. Nu klik ik dat kader aan ( wat dus in hoofdletters staat ) en typ een tekst en die komt gewoon in onderkast te staan.... Misschien zie ik ergens een andere optie over het hoofd ?
 
En heb elke dia in het diamodel aangepast dus daar kan het ook niet aan liggen
 
E zijn in 2010 veel meer dia-indelingen dan in 2003, die je allemaal moet aanpassen. Heb je dat wel gedaan?
 
Ja.. je bedoeld toch de pagina's die aan de linkerkant staan als je het diamodel opent? Zeg maar de pagina's met de verschillende indelingen die er zijn voor de dia's ? Daar heb ik alles in aangepast.. Zo raar gewoon... De kleuren etc gaan wel allemaal maar die kapitalen blijven me een raadsel.. Net wat je zegt hoe kan het nou dat ik alles kan aanpassen en je ziet het ook in kapitalen staan als je een nieuwe dia maakt maar zodra je text typt staat het gewoon in onderkast
 
Dan zou ik zeggen: kom eens met een voorbeeldje, want ik heb er helemaal geen last van. Wellicht dat een bestandje laat zien waar het fout gaat. Overigens zegt de gekozen keuze niet alles, want ook al geef je aan dat de tekst in Hoofletters moet, zodra je gaat typen krijg je te zien wat je intypt. Dus ook kleine letters. Pas bij verlaten an het tekstvak zie je het resultaat volledig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan