hoofdletter ongevoellig zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Door een string eerst naar lowercase te converteren en het daarna pas in te voeren of op te vragen aan de database.

:)

In MySQL is selecteren automatisch al case-insensitive.

// Edit: Tenzij je de desbetreffende kolom als BINARY declareert of BINARY in je query verwerkt :)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JPeetje
In MySQL is selecteren automatisch al case-insensitive.

Nooit van de "kunde" of "onkunde" van de database uit gaan..
nono.gif
:p

Een applicatie hoort natuurlijk database onafhankelijk te zijn :p:D

Geplaatst door Japie82
Een applicatie hoort natuurlijk database onafhankelijk te zijn :p:D
Hoeveel PHP scripts ken jij die dat zijn ? ;)

Volgens mij is phpMyAdmin dat niet eens ...

Natuurlijk zal je de functie's aan moeten passen, maar ik heb wel eens met een postgres db gewerkt.

Alleen het aanpassen van mysql (zoals in mysql_connect) naar pg (zoals in pg_connect) was voldoende.

En is phpMyAdmin niet geschreven voor alleen MySQL databases? :D

Geplaatst door Japie82
Natuurlijk zal je de functie's aan moeten passen, maar ik heb wel eens met een postgres db gewerkt.

Alleen het aanpassen van mysql (zoals in mysql_connect) naar pg (zoals in pg_connect) was voldoende.
Ja, maar in dit topic gaat 't alweer heel wat lastiger :p
En is phpMyAdmin niet geschreven voor alleen MySQL databases? :D
Ik bedoel maar ... :p
Wil je script met -elke- database server laten werken, dan wordt je script gewoon gigantisch ... Dan liever wat specifiekers :p

Je hebt wel een beetje gelijk.

Maar ik bedoel ook meer dat je in grote applicatie's niet te vaak funtie's van een database moet gebruiken die een andere database niet heeft. Dan wordt het erg moeilijk omschakelen naar een andere soort database.

Je moet echter ook geen dingen overnemen van een database als dit iets is van de database, zoals counten en in sommige gevallen de automatische nummering.

Naha.. genoeg over niks gepraat. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan