hoofdlettergebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0671

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Een aantal websites wordt door mij thuis "gehost". Tot voor kort op een Windows-server, maar sinds kort maar ik hiervoor gebruik van SuSE-Linux.

In een groot aantal berichten op MSN-groepen is verwezen naar afbeeldingen en achtergronden die op de server staan, maar hierbij is door de gebruiker geen onderscheid gemaakt tussen hoofd- en en kleine letters. Voor een Windows-server is dat immers ook niet zo belangrijk (backgnd.jpg wordt ook gevonden als het bestand op de Windows-server Backgnd.jpg heet).
Nu zijn er een groot aantal berichten met zgn. "dode" links, omdat het bijbehorende plaatje niet kan worden gevonden.

Wat voor oplossingen zijn hier denkbaar? Een hulpprogramma die alle berichten in een bepaalde MSN-groep doorzoekt op dode links?

Het beste is in alle bestandsnamen alleen kleine letters te gebruiken, en er op de sites ook zo naar te verwijzen.
Ik wist zelfs niet dat een widows-server niet hoofdlettergevoelig was wat websites betreft.
Als je dan een bestandsnaam met meerdere woorden wilt opslaan, dan kan je het als volgt doen : mijn_bestand.htm.
Een "underscore" gebruiken ipv een spatie.

Greetz : Jer:cool:en.

JeroenE zei:
Het beste is in alle bestandsnamen alleen kleine letters te gebruiken, en er op de sites ook zo naar te verwijzen.
Ik wist zelfs niet dat een widows-server niet hoofdlettergevoelig was wat websites betreft.
Als je dan een bestandsnaam met meerdere woorden wilt opslaan, dan kan je het als volgt doen : mijn_bestand.htm.
Een "underscore" gebruiken ipv een spatie.

Ja, dat is ook mijn advies aan de gebruikers, maar het gaat nu dus om de bestandsnamen ten opzichte van de links in berichten e.d. Hoe pas ik die aan? Als ik alle bestandsnamen hernoem naar kleine letters en een gebruiker heeft (al dan niet per ongeluk) wel een hoofdletter gebruikt, loopt de link alsnog dood...

Dus als ik het goed begrijp maken jouw klanten hun sites zelf.
In dat geval zou ik de klanten een algemene mail sturen dat vanaf datum van ?? of vanaf heden de links en bestandsnamen hoofdlettergevoelig zijn, en dat ze daar best op letten bij het maken van een website.

JeroenE zei:
Dus als ik het goed begrijp maken jouw klanten hun sites zelf.
In dat geval zou ik de klanten een algemene mail sturen dat vanaf datum van ?? of vanaf heden de links en bestandsnamen hoofdlettergevoelig zijn, en dat ze daar best op letten bij het maken van een website.

Nee, maar het gaat om de reeds geplaatste links naar bijv. een bestand "backgr.jpg" dat in werkelijkheid op de server "Backgr.jpg" heet. Die links werken dus nu niet meer...

b.t.w: mijn "klanten" zijn mijn vrouw en een vriendin van mij...

Denk dat er niets anders opzit dan alle bestanden te controleren op bestandsnaam, en ofwel de naam aan te passen, afwel de link.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan