Hoofdletters en kleine letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansVol

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Hallo
Ik bouw mijn site met Dreamweaver en IE. Nu is het vervelende dat soms de pagina er in Dreamweaver goed uitziet, ook de voorvertoningen met DW of FF prima zijn, en dan gewoon op het web gezet sommige delen niet herkend worden.
Na de eerste keer lang zoeken bleek dat veroorzaakt te worden door het gebruik van hoofd of kleine letters. "Start.html" als file werd op het web niet herkend als "start.html" in de code.
Is er een mogelijkheid om DW te leren ook verschil te maken zodat testen (voorvertonen) dit probleempje herkent?
Hans

Ik heb geen ervaring met DreamWeaver, maar ik kan me niet voorstellen dat DreamWeaver hoofd- of kleine letters maakt. Dat zou namelijk betekenen dat vrijwel geen enkele site die DreamWeaver maakt zou werken.
In Windows is er geen verschil tussen hoofd- en kleine letter, in alle andere besturingssystemen wel. En de meeste servers draaien niet op Windows. Het beste is dus om áltijd kleine letters te gebruiken.
Ook spaties kunnen problemen geven, die kun je beter vervangen door een _ of -. De - gebruik je als het voor bijvoorbeeld Google twee verschillende woorden moeten zijn, de _ als het één woord is.

hoofdletters of kleine letters

Kennelijk een misverstand. De raad om altijd kleine letters te gebruiken en spaties te vermijden ken ik. Daar gaat het ook niet om.
Verder maakt Dreamweaver geen letters, DW geeft weer wat ik intik.
Het gaat er om dat DW een stand "voorvertonen" heeft waarin je pagina zou worden weergegeven zoals die er uitziet op het web met IE. Dat is dus niet waar. DW merkt een eventuele fout met de letter niet op.

Is er een truukje om DW beter te leren?

Is er een truukje om DW beter te leren?
Volgens mij dus niet, omdat het probleem 1 niveau hoger zit: in Windows. :confused: