Hoofdletters of kleine letters omzetten naar kleine text.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saalk

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Berichten
85
Hallo allemaal. Ik heb een veld dat "woord" heet. Ik toets hier kleine of hoofdleters of plak hier woorden in. Nu is het de bedoeling dat het eindresultaat kleine letters is.
Bijvoorbeeld Hartelijkdank
 
In een query (of in een tekstvak op een formulier of rapport) doe je dat met LCase([Woord]).
 
In een query (of in een tekstvak op een formulier of rapport) doe je dat met LCase([Woord]).

Ik krijg het niet voor elkaar. Misschien dat het komt dat het in een subformulier zit?
Iedergeval bedankt voor u snelle reactie.
 
Ik krijg het niet voor elkaar. Misschien dat het komt dat het in een subformulier zit?
Iedergeval bedankt voor u snelle reactie.

Ik heb de letters omgekregen naar kleine maar kan nu niet meer in het veld typen.
Geen idee hoe nu verder. Ik er een klein printje er bij gedaan.
Bedankt alvast.
 
Ik heb de letters omgekregen naar kleine maar kan nu niet meer in het veld typen.
Geen idee hoe nu verder. Ik er een klein printje er bij gedaan.
Bedankt alvast.


Sorry was het printje vergeten erbij tedoen.
 

Bijlagen

  • Grote Kleine letters.zip
    65,6 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:
Je wilt ook eigenlijk dingen combineren die niet zomaar kunnen. Op het moment dat je een formule gebruikt als besturingselementbron van een tekstvak, kun je er geen tabelveld meer achter hangen. Maar dan kun je de ingevoerde tekst niet meer automatisch omzetten naar kleine letters.... Afgezien van de vraag waarom je dat zou willen, want er is nauwelijks een noodzaak te bedenken waarom je ingevoerde tekst zou moeten omzetten, kun je altijd de Weergave van het veld aanpassen. Dat doe je door het tekstveld, dat je dus gewoon koppelt aan je tabelveld, de Notitie < te geven. Je typt dus in het veld Notatie: <
Daarmee wordt de tekst, ongeacht wat er wordt ingetypt, als kleine letters weergegeven.
 
Je wilt ook eigenlijk dingen combineren die niet zomaar kunnen. Op het moment dat je een formule gebruikt als besturingselementbron van een tekstvak, kun je er geen tabelveld meer achter hangen. Maar dan kun je de ingevoerde tekst niet meer automatisch omzetten naar kleine letters.... Afgezien van de vraag waarom je dat zou willen, want er is nauwelijks een noodzaak te bedenken waarom je ingevoerde tekst zou moeten omzetten, kun je altijd de Weergave van het veld aanpassen. Dat doe je door het tekstveld, dat je dus gewoon koppelt aan je tabelveld, de Notitie < te geven. Je typt dus in het veld Notatie: <
Daarmee wordt de tekst, ongeacht wat er wordt ingetypt, als kleine letters weergegeven.

Dat iets zo gemakkelijk is. Vanmorgen ongeveer en 3 uur zitten prutsen met (o) als resultaat. En u zegt gewoon een klein Pijltje en het is opgelost.
Mag ik u heel hartelijk danken voor de snelle service.
Een heel goed weekend.
Groet klaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan