• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoofdletters wijzigen in kleine letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

HungryJos

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Ik heb een specifieke vraag: in een lijst met bedrijfsnamen staan sommige bedrijven volledig in hoofdletters, andere staan volledig in kleine letters.
Ik wil de lijst nu wijzigen dat de alle bedrijfsnamen beginnen met een hoofdletter.
Verder wil ik ook dat bij bedrijven met meerdere woorden in hun naam alle afzonderlijke woorden starten met een hoofdletter.
En als we dan toch bezig zijn: bedrijven die een afkorting als naam hebben (bv. D.H.L.), bij deze wil ik de hoofdletters behouden (en dus niet laten wijzigen in D.h.l.)
Heeft iemand dit eerder gedaan of kan iemand mij helpen met welke functies dit kan?

Dit kan met de functie Beginletters

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dit lukt inderdaad: alvast bedankt, maar kan ik nu de resulterende tekst (de bedrijfsnamen) nog verder bewerken: als ik de originele namen verwijder gaat ook mijn omgezette tekst weg omdat deze een resultaat is van een formule...

Dit lukt inderdaad: alvast bedankt, maar kan ik nu de resulterende tekst (de bedrijfsnamen) nog verder bewerken: als ik de originele namen verwijder gaat ook mijn omgezette tekst weg omdat deze een resultaat is van een formule...

Je kan de "uitkomsten" kopiëren en plakken als waarden, dat staat onder Bewerken > Plakken Speciaal. Dan veranderen ze niet meer.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan