Hoofdletters

Status
Niet open voor verdere reacties.

hurey

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2003
Berichten
3
Mijn ganse leven (en dat is al een hele tijd) was ik gewoon om bij het typen de hoofdletters "aan" te zetten met de "Shift Lock"-toets en "uit" te zetten met de "shift"-toets.
Nu heb ik onlangs XP geinstalleerd en vanaf dat moment MOET ik de hoofdletters zowel "aan" als "uit" zetten met de één en dezelfde "Shift Lock"-toets.
Honderdduizend maal heb ik me reeds van toets vergist en dat ergert me uitermate.
Hoe kan ik mijn toetsenbord wijsmaken dat ik de hoofdletters wil "UIT"-zetten met de "Shift"-toets (d.i. de toets met het pijltje vertikaal omhoog)?
Help!
Hurey
 
hoofdletter shift indrukken terwijl je een hoodfletter zet!
wil je allemaal hoofdletters cabslock indrukken! ik weet niet beter? effe wennen misschien?:D
 
Hoofdletters "aan" zetten gaat met de Caps Lock-toets en uitzetten gaat bij mij ook met deze toets.
Een enkele hoofdletter doe je met de Shift-toets.
Dus zoals jij het nu met XP hebt, heb ik het heel mijn leven al met andere Windows uitvoeringen gehad.
Aangezien ik een hekel heb aan de Caps Lock-toets heb ik hier een programmaatje voor gevonden.
AntiCaps
 
Laat ik het nu toevallig zien. Het is alweer een tijdje geleden maar ja, beter laat als nooit.
Start/config.scherm/landinstelling/tab talen/knop details/knop toetsinstellingen/ en hoppa kiezen maar.

Succes.
 
Beste Wajang (en andere geinteresserden),

Heb jou raad opgevolgd maar na de knop toetsinstellingen geraak ik vast. Ik vind de oplossing (nog) niet. (Sorry, maar mijn computerkennis is nogal beperkt).
Nogmaals het probleem: ik zou de hoofdletters willen kunnen uitzetten enkel en alleen door het indrukken van de shift-toets (d.i. de toets met het opwaartse pijltje, links op het klavier)
 
Na de knop toetsinstellingen krijg je een schermpje te zien en daar bovenin kan je kiezen hoe de Caps-Lock uit te zetten, tenminste bij XP Pro en XP Home.
Met de Caps-Lock of de Shift-toets.
Maak een keuze.
Dus ik snap je probleem nu niet meer zo, dit heeft toch weinig met kennis te maken denk ik zo.
 
Beste wajang,
Het is me eindelijk gelukt. Ik kan nu de hoofdletters uitschakelen met shift-toets.
Vreeeeeselijk bedankt.
Hurey.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan