• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoofdletters

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheWendigo

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Berichten
117
Beste wensen voor iedereen.
Ik heb hier ooit op het forum een (vba)code gevonden om de eerste letter van een woord in een hoofdletter te veranderen ongeacht waar je dat woord schreef en dit gebeurde autom. dus brussel schreef je en als je de cel verliet kwam er Brussel. Ik vind het niet meer terug :confused: kan iemand mij hier terug aan helpen?

Dank u
 
Zo kan het:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Left(Target.Value, 1) <> UCase(Left(Target.Value, 1)) Then Target.Value = WorksheetFunction.Proper(Target.Value)
End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Zo kan het:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Left(Target.Value, 1) <> UCase(Left(Target.Value, 1)) Then Target.Value = WorksheetFunction.Proper(Target.Value)
End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio

yep da is hem vriendelijk bedankt
 
zo kan het:

Code:
private sub worksheet_change(byval target as range)
if left(target.value, 1) <> ucase(left(target.value, 1)) then target.value = worksheetfunction.proper(target.value)
end sub

met vriendelijke groet,


roncancio

hallo roncario

ik kwam dit tegen op het forum, het is wat ik zoek, maar ik heb het gekopieerd naar programmacode, maar het werkt nog niet wat doe ik verkeerd?

Bvd
 
hallo roncario

ik kwam dit tegen op het forum, het is wat ik zoek, maar ik heb het gekopieerd naar programmacode, maar het werkt nog niet wat doe ik verkeerd?

Bvd
Waar heb je de code precies geplaatst.
De code werkt zodra je iets intoetst in een cel.
De tekst in die cel wordt dan omgezet.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  Target = StrConv(Target.Value, vbProperCase)
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan