Hoofdstuk nummering.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Wie kan me dit uitleggen of naar een site verwijzen waar dit uit gelegd wordt?
Zie bijlage.
Wat is het verschil tussen deze 8 plaatjes, wanneer zou ik welke moeten kiezen?
Ik heb al heel wat sites over nummering door gekeken, maar gewoon een uitleg over wat hier nou bedoeld wordt heb ik nog niet gevonden.

Iemand?

Bijlagen

• Nummering.JPG
    Nummering.JPG
    30,6 KB · Weergaven: 78
Het eenvoudigst is om één en hetzelfde document te gebruiken met de acht verschillende nummeringen. dan zie je het onmiddellijk.

Als je even goed kijkt zie je dat er bij elk 'plaatje' een andere "inspringing" is. Bij het tweede plaatje van boven staat alles redelijk netjes onder elkaar. Behalve de titels/zinnen dan (die grijze lijntjes). Bij het derde worden de getallen wat opgeschoven bij elk nieuw "kopje". Daar gaan de titels daar achter in mee. Zo is bij elk plaatje wel een of andere soort verandering bij de "inspringing". Welke je nou moet kiezen lijkt me een persoonlijke keuze. Zelf kies ik standaard voor het tweede plaatje.
Ik weet niet of je dit er mee bedoeld, wat ik uitgelegd hebt. Maar hopelijk heb je er wat aan. :)

Oké op een 'normale' installatie laat word 8 verschillende stijlen zien.
Je kiest er één dan zou je verwachten dat je in die stijl blijft.
Nu komt het vreemde, ik kies bv stijl 3, verander deze en sla hem op, als ik dan later terug ga naar stijlen is het opeens stijl 4 of 5 geworden. Niet handig als je eerst kop 1 dan kop 2 en dan kop 3 etc wil aanpassen.
Na een tijdje is het één grote rotzooi en heb je geen idee in welke stijl je nu eigenlijk werkt...

Meestal heb ik helemaal geen problemen, maar als ik in een document verder moet werken dat iemand anders begonnen is lijkt Word heel snel de weg kwijt te zijn.
Na hoofdstuk 2 is de volgende paragraaf doodleuk 1.15 of zo. En als je dan z'n overzicht krijgt zo als uit het voorbeeld. Hoe ga je dan verder?

Een duidelijke en volledige uitleg blijft welkom.

Dat klopt: één grote rotzooi.
Het 'plaatje' dat je meezond laat profielen zien die door jou of een ander zijn aangemaakt en niet standaard zijn gegeven door Word.
Gelukkig kun je ook nog terug naar de oorspronkelijke (word-)situatie, want zoals je ziet is er zoiets als een knop 'Beginwaarden'.
Dat lijkt me in jou situatie een handige om op te klikken en vervolgens opnieuw je zelfgewenste aanpassingen te maken.

Succes.

Laatst bewerkt:
... Ja maar ben ik er dan?
Alle stijlen zijn dan weer zo als ze waren (?), maar voor de hoofdstuk indeling betekend dat, dat ik vermoedelijk alle hoofdstukken langs moet. Omdat ik vermoedelijk bullets en romeinse opsom tekens krijg...:confused:
Nou ja, ik ga het maandag eens uitproberen.

Tips blijven welkom.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, als ik voor de Plakken speciaal optie ga, gaan dan wel alle afbeeldingen ook mee? Want volgens mij heb ik dat al geprobeerd en was ik toen alle afbeeldingen kwijt.

Hoi,

Ja, je hebt gelijk. Je kunt het idd niet toepassen zonder de afbeeldingen kwijt te zijn en/of die achteraf alsnog te moeten knippen en plakken .....

Een andere optie is de opmaak uit het hele document te wissen.
Menu Opmaak > Opmaakprofielen en opmaak.
Klik in het taakvenster op 'Alles selecteren'
Ga met de muispijl op het vak boven deze knop (Opmaak van geselecteerde tekst) staan
je krijgt rechts van dit vak een pijltje voor een keuzemenukiest, klik daarop
en kies tenslotte voor 'Opmaak wissen'
Je moet ook dan het hele document weer opnieuw opmaken, maar bent in ieder geval van allerlei onverwachte opmaakproblemen af.

Grts, Teun

Uiteindelijk maar alle tekst gekopieerd en later één voor één de afbeeldingen.
Zie er nu weer netjes uit.

Jammer dat dit niet wat handiger ging.
Nou ja...

Ik sluit de vraag, bedankt voor het mee denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan