Hoofdstukken nummeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amadeus

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
15
Hallo allemaal,

Ik wil mijn hoofdstukken doorlopend laten nummeren, zoals hier:
1. Hoofdstuk 1
1.1. Paragraaf 1
1.2. Paragraaf 2
1.2.1. Sectie 1
1.2.2. Sectie 2
2 Hoofdstuk 2
2.1. Paragraaf 1
2.2. Paragraaf 2

Maarrrrr.... Word maakt er dit van:
1. Hoofdstuk 1
1.1. Paragraaf 1
1.2. Paragraaf 2
2. Hoofdstuk 2
1.3 Paragraaf 1
1.4. Paragraaf 2
1.2.3. Sectie 1
1.2.4. Sectie 2

Hoe kan ik dit oplossen????
Ik loop een beetje te kl*ten en ben bang dat ik mijn pc straks het raam uitgooi.... Wie kan mij helpen??


Wolfie
 
De beste manier om je titels te nummeren is door gebruik te maken van stijlen (opmaakprofielen). De bekende (of beruchte) Kop1, Kop2, enz...

Ik veronderstel dat je met Word 2002 werkt. Indien dit het geval is, activeer dan het Opmaak en Opmaakprofielen-taakvenster (klik op de knop met de twee blauwe A's in de werkbalk).

Selecteer vervolgens een Hoofdstuk-titel (er in gaan staan is ook goed) en kies vervolgens 'Kop 1' uit de lijst rechts op je scherm. Op alle paragrafen ga je vervolgens 'Kop 2' toepassen, op alle secties 'Kop 3' enz... Een hels werkje, maar eens het klaar is moet je er niets meer aan veranderen.

Het enige wat nu nog ontbreekt is de nummering. Om dit te doen ga je op eender welk titeltje staan (dat dus één van de opmaakprofielen gebruikt). Vervolgens open je het menu Opmaak - Opsommingstekens en nummering. Open in dat venster het derde tabblad (in het Engels heet dat 'Outlining', geen idee hoe dit in het NL heet).

Kies vervolgens de 2de opsommingstijl op de 2de rij. Je zal merken dat hij elk opmaakprofiel (Kop1, kop2, kop3) zal koppelen aan een bepaald niveau.

Klik op OK, fingers crossed en hopelijk is Kees klaar.
 
Hai, :D

Strikte opmaak (Opmaakprofielen) is inderdaad het juiste antwoord..

In de bijgevoegde sjabloon heb ik Kop 1 en 2 even voor je voorgedaan. Kijk in de eigenschappen van het opmaakprofiel hoe ik het heb gedaan en voer het dan op je eigen sjabloon uit.

Succes! :thumb:
 

Bijlagen

  • kopprofielen.zip
    3 KB · Weergaven: 324
Hallo Joost en Maglor,

Bedankt voor jullie tips - ik ga dit weekend kijken of ik eruit kom. Uiteraard laat ik dat nog even weten!

:thumb:
 
Hoi,

Het is gelukt! Dank, Joost voor je sjabloon. Die heb ik uitermate goed kunnen gebruiken. :)

Ik ben er achtergekomen wat er bij mij fout ging - misschien handig voor iemand anders die tegen hetzelfde probleem aanloopt, in Word2002.

Als je bij een hoofdstukaanduiding rechtsklikt, je dan keuze Opsommingstekens en nummering kiest en vervolgens Aanpassen, kom je in het venster Lijst met meerdere niveaus aanpassen.

Let op de volgende onderdelen:
* Niveau koppelen aan opmaakprofiel - dit moet het juiste opmaakprofiel zijn, was bij mij niet altijd zo..
* Opnieuw nummeren na - je kunt kiezen hoe de nummering doorloopt na het geselecteerde niveau. Hier ging het bij grandioos fout bij mij. :evil:

En, inderdaad heeeeeel strict toepassen!!! Dank, Maglor :thumb:


Wolfie
 
Hai Wolfie, :D

Fijn om te horen dat je eruit bent! ... graag gedaan! :thumb:
 
Excuses voor het uit het slijk trekken van zo'n oud topic, maar bedankt! Had een heel document dat ik anders opnieuw had moeten maken. Nu kan ik gewoon het bestaande document aanpassen!

Overigens ben ik hier terecht gekomen door de help functie van Office 2013 :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan