Hoofdstukken uit inhoudsopgave klikbaar maken in MS Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tranick

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2002
Hallo allemaal,

Op het internet heb ik gezocht naar een bruikbare beschrijving voor het oplossen van mijn probleem, maar dit is helaas niet gelukt.

Mijn probleem: ik heb een inhoudsopgave (gewoon met de hand) in MS Word 2007 getypt en wil nu dat mensen die op een bepaald hoofdstuk in die inhoudsopgave klikken, direct automatisch op de pagina terecht komen waar het desbetreffende hoofdstuk begint in datzelfde document. Volgens mij is dit mogelijk, alleen ik kom er niet achter hoe..

Uiteindelijk wil ik er een .pdf-document van maken, waarin ook die klikbare inhoudsopgave staat. Met dit omzetten van .doc naar .pdf heb ik geen problemen, dus hier hoeft geen oplossing voor te komen ;)

Iemand die mij kan helpen?

Alvast Bedankt!

Nick

Hoi,

Als je voor de verschillende items die in de inhoudsopgave moeten komen gebruik maakt van het opmaakprofiel Kop1; Kop2; ... etc. Kan je automatisch een inhoudsopgave laten genereren, die in PDF werkt als hyperlink.

Nu moet je het 'handmatig' doen.
Dat kán wel, maar dan moet je bij elk item in je document een z.g. Bladwijzer plaatsen (tab 'Invoegen' en dan kiezen voor Bladwijzer)

Hierna aan het begin van je document gaan staan en in de tab Verwijzingen kiezen voor 'Kruisverwijzing' > type: Bladwijzer

Dit betekent dus tevens dat je deels je werk over moet doen, namelijk de handgetypte 'Inhoudsopgave'

Teun,

bedankt voor je reactie. Ik ga er vanavond meteen naar kijken!

Ik zal hier laten weten of het gelukt is.

M.v.g. Nick

*Edit: Het is gelukt. Heb toch maar even een nieuw documentje gemaakt en alles automatisch laten maken :)

Laatst bewerkt:
Toch nog niet helemaal klaar:

Word zet alleen het eerste hoofdstuk op de inhoudsopgave, terwijl er soms 2 hoofdstukken op dezelfde pagina staan en ik dat 2e hoofdstuk ook in de inhoudsopgave wil hebben..

Iemand?

(2e hoofdstuk op volgende pagina wil ik niet, want dan is de halve pagina leeg...)

Laatst bewerkt:
Hoi,

De simpelste methode is alsvolgt:

Maak alle titels die later in de inhoudsopgave moeten komen op met het opmaakprofiel (Stijlen in Word2007 ..... ) Kop1, Kop2 of Kop3

Ga naar de eerste pagina en klik op de positie waar de hyperlinks moeten komen

Nu: Tab 'Invoegen' > Hyperlink
Links de knop 'Plaats in dit document'

En je ziet rechts de titels die met de Stijl Kop1 ... etc zijn opgemaakt.

Je klikt erop en ... klaar.
Herhaal dit voor alle titels.

Dit ziet er uiteindelijk beter uit als je er een PDF van maakt, wat de 'lezer' ziet echte hyperlinks waarmee duidelijk is dat daarop geklikt kan worden. En dat is met een inhoudsopgave niet zo (behalve het handje) in een PDF.

Maak van de bijlage maar eens een pdf .....

Bijlagen

Hallo Teun,

Bedankt voor je oplossing, alleen is dit niet wat ik zoek. Vind het er een stuk minder mooi uitzien en overigens lukt het me ook niet op die manier, omdat ik alleen die kopjes te zien krijg die onder kop 1 zijn gemaakt en niet kop 2. Maar dat maakt verder niet uit, want het is toch niet de manier waarop ik het wil.

Enig idee hoe ik wel mijn probleem in de vorige post kan oplossen?

Grtz Nick

Nee, eigenlijk niet.

Maar je kunt zelf een end komen .....

Klik in Word op het vraagteken en typ het woord 'inhoudsopgave'.

Duidelijker kan ik het niet vertellen ....

Je kunt het evt. uitproberen op het 'proefdocument' dat ik als bijlage meestuurde.

Ik meld me af voor je topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan