Hoofdtelefoon geluid wel, microfoon niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahmed010

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Berichten
333
Hallo,

Ik heb sinds kort een hoofdtelefoon gehaald en heb een probleem.

Ik hoor wel geluid, maar mijn microfoon werkt.

Kan iemand mijn probleem verhelpen?

Ahmed
 
Dit kan aan heel veel dingen liggen.....

Staat de microfoon wel ingeschakeld?

Klik 2x op het luidsprekertje in de systemtray, rechtsonder naast de klok,
Klik op Opties > Eigenschappen en klik op Opnemen... Staat er een "vinkje" bij Microfoon? Zo ja klik op OK.
Kijk dan of de microfoon geselecteerd is en het volume open staat:

attachment.php
 

Bijlagen

  • mic instellen.jpg
    mic instellen.jpg
    36,3 KB · Weergaven: 39
Weet je ook zeker dat je het plugje van de microfoon in het goede gat hebt gestopt? Er zijn er nl. 3. (Een voor je geluid meestal groen gemarkeerd, een voor je microfoon meestal rood gemarkeert en een voor line-out meestal blauw gemarkeert.)
 
Weet je ook zeker dat je het plugje van de microfoon in het goede gat hebt gestopt? Er zijn er nl. 3. (Een voor je geluid meestal groen gemarkeerd, een voor je microfoon meestal rood gemarkeert en een voor line-out meestal blauw gemarkeert.)


zonder vervelend te willen zijn;
groen - geluid out
roos/rood - microfoon in
blauw - line in

dit zijn de 3 standaard 3,5mm pluggen op een moederbord
 
Ik heb net gekeken of de microfoon stond/staat ingeschakeld, maar het probleem is dat ik die optie niet kan aanvinken.

En ik heb alles in het goede gaatje gestopt
 
Vreemd dat je de microfoon niet kunt selecteren....

Ga naar configuratiescherm > Geluiden en Audio en kijk onder de tabs Audio en Spraak of daar bij "opnemen van geluid" jouw geluidskaart geselecteerd staat...
 
Dat is dan niet goed... daar moet de naam van de geluidskaart staan...
Meestal is dit te wijzigen door op het pijlje naast het venstertje mat de naam van het apparaat te klikken en dan het juiste apparaat te selecteren...
 
Er is geen mogelijkheid om iets anders te kiezen en de optie geavanceerd kan ik ook niet op klikkende eniige optie die ik heb is Bluetooth-audio
 
Heb je een "on board" geluidskaart? Of een losse?

Heb je nog een andere mixer in je PC, bijvoorbeeld CMedia (blauw Xear3D icoon)?

Het enige wat ik anders nog kan bedenken is de driver van de geluidskaart opnieuw installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan