Hoog CPU en geheugen gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan11

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Als eerst zal ik maar vertellen dat ik nieuw ben op deze site dus niet goed weet hoe alles werkt :p

Maargoed ik heb ene probleem met mijn computer. Mijn computer is zeer traag en maakt veel lawaai. Het CPU en geheugen gebruik is enorm hoog. Steeds tegen de 100 % en 1,50 van de 2 GB geheugen.
Ik heb zn beetje elke virus scanner laten scannen, maar er wordt niks gevonden.
Iemand rade mij aan om windows opnieuw erop te zetten maar ik denk dat het ook anders kan.
Ik heb al een beetje rond gegooglet maar ik kom er niet uit.

Ik heb sinds kort een nieuw virus scanner ( kaspersky anti virus 2010 ) En BAM meteen een virus. Ik heb laats een gta spel gedownload waar een keylogger tussen zat. Mijn virus scanner vond hem, en heb meteen die hele map verwijderd.

Ik krijg ook vraag dat programma's en vaak internet explorer niet reageren. Ik scan ook verschikkelijk vaak met ccleaner.
En heb over het algemeen niet overdreven veel bestanden op mijn computer staan.

Ik heb ook niet zo veel verstand van computers, dus ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekenen.

Groetjes Sebastiaan

Als je deze scanners nog niet gebruikt hebt, toch even proberen zou ik zeggen ^^

-Malwarebytes Anti-Malware
-SuperAntiSpyware

Even je PC opschonen met de evalutatieversie van TuneUp Utilities kan ook werken.

Wat ik toch echt het meeste aanraad, is even een Hijackthis-scan doen, dat kan hiermee:
http://free.antivirus.com/hijackthis/
en daarna de log hierdoor heen halen:
http://www.hijackthis.de/
Als er dan verdachte dingen opkomen zoals ''Nasty'', weet je dat je pc nog niet helemaal schoon is.

Succes!

Bedankt, Met malewerebyter heb ik gescant maar die vind niks. Ik zal die andere even proberen

Hoi allereerst welkom en slim om voor helpmij te kiezen.

Het probleem zou inderdaad op een virus kunnen duiden maar dat hoeft lang niet altijd.
Een keylogger is irritant omdat met je aanslagen vast kan leggen, maar een keylogger zal JUIST weining van het systeem eisen omdat deze zo geprogrammeerd is om zo onopvallend mogelijk te blijven.

Je kunt proberen de pc via systeemherstel terug te zetten naar een paar dagen terug (als het probleem zich pas een paar dagen voordoet). En anders kan je altijd een verse windows installatie erop zetten.

Suc6 :thumb:

VIa systeemherstel werkt niet. Daarmee kan ik max tot 7 juli terug. En het is al in juni gebeurt. Waarschijnlijk is het geen keylogger want hij zit niet tussen mijn processen. Tenminste niet dat ik weet.

aha lang niet alle virussen worden ook gevonden door een scan, echt hardnekkige virussen probeer ik meestal zal op te sporen en zover ik kan te verwijderen.

Het probleem kan ook gewoon in de hardware zelf liggen. Ik heb hier destijds ook een topic over geplaatst over mijn eerste laptop met single core CPU en 2 gig RAM. Deze liep ZONDER virussen gewoon constant in de 100 %.
Dit had destijds te maken met AVG Free, deze was (destijds) te zwaar voor mijn systeem, na verwijdering van AVG waren mijn problemen weg (maar mijn kwetsbaarheid terug).

Het kan dus ook gewoon een software (conflict) probleem zijn.

aha lang niet alle virussen worden ook gevonden door een scan, echt hardnekkige virussen probeer ik meestal zal op te sporen en zover ik kan te verwijderen.

Het probleem kan ook gewoon in de hardware zelf liggen. Ik heb hier destijds ook een topic over geplaatst over mijn eerste laptop met single core CPU en 2 gig RAM. Deze liep ZONDER virussen gewoon constant in de 100 %.
Dit had destijds te maken met AVG Free, deze was (destijds) te zwaar voor mijn systeem, na verwijdering van AVG waren mijn problemen weg (maar mijn kwetsbaarheid terug).

Het kan dus ook gewoon een software (conflict) probleem zijn.

Precies wat ik net wou zeggen ^^ :thumb:

Aha, en hoe kan ik dat ontdekken, en waaraan kan het precies liggen. ( Sorry ik ben nieuw en heb niet echt bepaald veel verstand van computers )

Aha, en hoe kan ik dat ontdekken, en waaraan kan het precies liggen. ( Sorry ik ben nieuw en heb niet echt bepaald veel verstand van computers )

Rechtermuisknop op je taakbalk, en dan ''Taakbeheer'' aanklikken. Kijken welk proces de CPU of het Geheugen abnormaal gebruikt, en zo heb je de oorzaak (hopelijk) gevonden.

Mijn internet explorer zit soms tegen de 15 aan, maar meestal zit die onder de 10. windows taakbeheer is ongeveer 5 en af en toe spreekt er eentje op 1 of 2. Maar de rest is allemaal 0

Mijn internet explorer zit soms tegen de 15 aan, maar meestal zit die onder de 10. windows taakbeheer is ongeveer 5 en af en toe spreekt er eentje op 1 of 2. Maar de rest is allemaal 0

Dan zou ik zeggen dat het niet aan de processen ligt. En hoe zit het met het geheugen? Schiet daar nog iets uit?

Dan zou ik zeggen dat het niet aan de processen ligt. En hoe zit het met het geheugen? Schiet daar nog iets uit?
Inderdaad en Tx ;)

ja ook de internet explore heeft het meest geheugen 378.500 kB

Internet explorer is sowieso een veel CPU vragend proces.
Je kunt beter via mozilla firefox gaan browsen (alleen al voor alle handige invoegtoepassingen). Ook de CPU en virtueel geheugen belasting worden flink gespaard met mozilla.

Daarnaast kun je ook nog kiezen voor chrome en opera, opera heeft alleen het nadeel GEEN flash te ondersteunen.

Suc6 :thumb:

Qua processor tijd maakt het niet uit of je IE of Firefox gebruikt. En, ze zijn beiden even gulzig qua geheugen gebruik, dus dat maakt op zich niet zoveel uit. Als ik k b.v. hier in de 'taskmanager' kijk van windows, dan gebruikt b.v. Firefox iets van 44.104K, en windows IE zit daar niet ver naast ;)

Ik weet niet welke versie van windows je gebruikt, maar windows Vista wilde het processor en geheugen gebruik nog wel eens heel erg omhoog gooien, als je gebruik maakte van DHCP in combinatie met je internet, dus je zou eens kunnen proberen om dat uit te zetten, om even te kunnen kijken of de boel dan wel inkakt ;)

Suc6! :thumb:

Qua processor tijd maakt het niet uit of je IE of Firefox gebruikt. En, ze zijn beiden even gulzig qua geheugen gebruik, dus dat maakt op zich niet zoveel uit. Als ik k b.v. hier in de 'taskmanager' kijk van windows, dan gebruikt b.v. Firefox iets van 44.104K, en windows IE zit daar niet ver naast ;):thumb:

Oeps mijn fout, ben ik gewoon te lovend over firefox ;)

Oke er werd mij geadviseerd windows vista erop nieuw op te zetten. Maar ik heb besloten om 7 te kopen. Als ik windows 7, schone instalatie doe. Dan zijn toch alle problemen over ? Of nog niet ?

Oke er werd mij geadviseerd windows vista erop nieuw op te zetten. Maar ik heb besloten om 7 te kopen. Als ik windows 7, schone instalatie doe. Dan zijn toch alle problemen over ? Of nog niet ?

@Sebastiaan11 een volgende keer graag een serieuze reactie i.p.v. puntjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan