hoog geheugengebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aukenator

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2013
Hallo

Ik heb onlangs bij BOL een gloednieuwe pc gekocht:

Intel Core i5
8192 MB
1 TB
Nvidia GTX660
1536 MB videogeheugen
Windows 8

Deze beviel goed, tot een paar dagen geleden het geheugengebruik (voor mijn gevoel) uit het niets de 90% aantikte. Sindsdien is dit gebleven en functioneert de pc zeer slecht.

Ik heb zelf geen verstand van computers en hoop dus dat er mensen op dit forum zijn die mij kunnen helpen.

bijgevoegd nog een screenshot van taakbeheer screenshot.jpg

Help mij!

ik denk dat je een aantal programmas het beste kan verwijderen die je bijvoorbeeld niet meer gebruikt of gewoon zinloos op de achtergrond draaien. Trouwens, hoe heet deze computer? Ik zoek zelf naar een nieuwe en als jij er problemen mee hebt dan weet ik dat ik die dan niet hoef te kopen :P

Ten eerste: ik zie twee virusscanners, McAfee en AVG. Één eraf dus. Ten tweede: met dat kleine stukje taakbeheer kan ik niks :(. Kun je niet meerdere screenshots maken zodat ik kan zien wat er nou zoveel geheugen gebruikt, want wat je nu laat zien is ongeveer 400 MB. Maar Windows 8 gebruikt zonder proggies op de achtergrond ongeveer 500 MB. Dus waar die andere 6300 MB door wordt gebruikt zou ik zo niet kunnen zeggen.

Als ik jou was zou ik die hele McAfee eraf gooien. Onzin en reclame! Gewoon AVG of Windows Defender laten draaien is goed genoeg:D.

Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik zie dat meerdere programma's 32 bits zijn, (Google Chrome, AVG..)

@whittey, dat is normaal met een 64-bits systeem. Dat heb ik ook, en mijn PC functioneert extreem snel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan