Hoog staan in Google

Status
Niet open voor verdere reacties.

scelle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Hallo,

Mijn zus heeft een eigen zaak ( www.saunagarden.be ).
Nu heeft ze grote problemen dat ze moeilijk te vinden is in Google.
Zijn daar oplossingen voor? Zowel de gratis als de betalende oplossingen zijn welkom.
Alvast bedankt voor jullie hulp

Nee maar ja, daar zijn er ook honderd duizenden van.....

Zorg voor naamsbekendheid van de website. Er zijn genoeg artikelenwebsites waar je stukjes kan schrijven. Schrijf een mooi stukje met daarin de link verwerkt.
Ga op zoek naar andere websites waar je een link naar je website kan plaatsen.

Ik denk dat die site al heel hoog in Google staat. Als je zoekt op sauna, nee, maar zoals mrmusic ook al zei: daar zijn er nogal wat van (45.800.000 om precies te zijn.)
Als je op sauna + plaatsnaam zoekt, staat hij op de tweede plaats.
Eerlijk gezegd verbaast me dat nogal. 'n Zoekmachine is redelijk vergelijkbaar met 'n blinde, en er staat vrijwel geen tekst op de site. Aan foto's heb je, voor 'n zoekmachine, niets. Alleen de alt-tekst bij 'n foto wordt gelezen.

Als je ook op 'sauna' hoger wilt komen, dan zul je de hele site moeten gaan verbouwen. En dan nog geef ik je weinig kans bij 45.800.000 hits... Belangrijkste is dan dat je zorgt voor veel meer tekst op 'n gestructureerde manier.
Als je meer wilt lezen vind je hier 'n hele serie links:
http://www.css-voorbeelden.nl/links.html#a-zoek

Maar ik zou, tenzij je je hele site echt wilt gaan ombouwen, uiterst tevreden zijn met zo'n tweede plaats.

Wat meer tekst op de website doet al wonderen denk ik, wat je natuurlijk ook kan gaan doen is een google advertentie maken, dan wordt je al vaker op meerdere websites geplaatst, dat kost geld...... Maar dat vond je niet zo erg geloof ik.

Ik denk niet dat Google het feit dat je al dan niet bij hen adverteert laat meewegen in hun 'beslissing' over hoe hoog je staat.

Het veranderd niets aan je content en daarom gaat Google niet ineens denken dat je site waardevoller is voor bezoekers.

Nee, die advertenties hebben geen enkele invloed op de plaats in de zoekindex. Als Google zoiets zou flikken, kunnen ze (terecht) gelijk de tent sluiten. Genoeg andere zoekmachines.

Je kunt wel meer content op die site gaan zetten, maar waarover? Dan moet je iets speciaal te bieden hebben, en dan kun je daarover gaan schrijven. En dan hopen dat mensen zoeken op die combinatie.
Ik woon in Amsterdam. Als ik naar 'n sauna zou willen (moet er niet aan denken, 1x gedaan, je reinste mishandeling, dat koude water :D ), dan zou ik zoeken op sauna en Amsterdam.
En op Zwevegem en sauna staat hij al op de tweede plaats.
Links naar de site is wel 'n goed idee (alleen als het de juiste links zijn, anders kan het nog wel 'ns averechts werken!), maar daarmee kom je echt niet bij de eerste 10 van die 45.800.000 sauna's.
Als je dat echt zou willen, dan moet je echt veel meer tekst op de juiste manier. Met de juiste headings, titles, navigatie-structuur, noem maar op. En dan nog, 't blijven heel veel sauna's...

Ik denk niet dat Google het feit dat je al dan niet bij hen adverteert laat meewegen in hun 'beslissing' over hoe hoog je staat.

Het veranderd niets aan je content en daarom gaat Google niet ineens denken dat je site waardevoller is voor bezoekers.

Daar ben ik het dan niet mee eens, typ maar is in google wasmachine in, en je krijgt alseerst de gesponsorde links.

Dat is als je zoekt op computerhulp én Delft. Dat is niet zo vreemd. Als ik op alleen computerhulp zoek, sta je niet bij de eerste 30. Als ik op computer + delft of computers + delft zoek ook niet.
Als bij die sauna gezocht wordt op sauna + plaatsnaam, staat die ook op de tweede plaats.
Overigens zou ik oppassen met 'trucjes'. Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, maar 'n paar dagen geleden is er 'n seo-bureau inclusief alle klanten (honderden sites) uit Google gegooid, omdat ze niet-toegestane trucs hadden gebruikt.
Maar jij bedoelt misschien gewoon legitieme 'trucs'.

Dat is als je zoekt op computerhulp én Delft. Dat is niet zo vreemd.

Het is toch vreemder dan je denkt, omdat:

- mijn url niets met computerhulp en Delft te maken heeft
- in mijn content ook nergens over Delft gesproken wordt
- er niemand op internet naar mijn pagina linkt

Maar op computerhulp + Delft toch de 1e plaats!

En dat trucje is niet illegaal, nou ja, misschien heeeeel klein beetje, maar ik maak gewoon gebruik van de legale mogelijkheden die Google biedt

Op die manier zou je b.v. op de zoekwoorden sauna + Belgie ook op de eerste plaats komen in het geval van TS

Laatst bewerkt:
Er is wel een trucje voor:

Wat is het trucje dan? :rolleyes:

En @joept, het gaat hier om de organische zoekresultaten. Niet de gesponsorde koppelingen. Er is uit verschillende onderzoeken ook gebleken dat mensen vaak niet op die reclame-uitingen klikken, maar voor de lijst met "normale" zoekresultaten gaan.

Laatst bewerkt:
@mrmusic:
Goeie! :D
(dat krijg je, als je info-monopolistje wilt spelen ;) )

Ah, kijk 'ns aan, dat kende ik niet. Ik heb ook voornamelijk ervaring met non-profit-clubs zonder kantoor.
Maar dit lijkt me gewoon volkomen 'legaal'. Ik bedoelde van dat soort rottrucs als hidden tekxt en zo. Dan wordt je vroeger of later altijd gepakt en eruit gekacheld. En terecht.
Of ik slim ben weet ik niet, maar ik neem aan dat je je adres gewoon daarin opgeeft en dat Google dan de hele handel koppelt.
Alleen zie ik dat met België nog niet zo gebeuren, want ik mag aannemen dat er meer sauna's zijn die België opgeven.
En de enige combinatie die ik voor 'n sauna kan bedenken om op te zoeken, namelijk sauna en plaatsnaam, daar staat hij al op twee, dus veel beter kan dat niet. Lijkt mij.
Maar ik ga deze mogelijkheid zeker onthouden!

Het hangt er vanaf hoe je je bedrijf NOEMT daar op die bewuste Google page, niet hoe je bedrijf (of vereniging of wat dan ook) HEET....

Mijn bedrijfsnaam is dus www.pcmonitor.nl

Op die Google pagina ingegeven als bedrijfsnaam
Computerhulp Delft met als url www.pcmonitor.nl

Hoop dat ik het zo duidelijk genoeg uitgelegd heb voor de goede verstaanders.....

Dus als TS daar als bedrijfsnaam van de sauna "de beste sauna van belgie" opgeeft
enz enz enz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan