• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoogste datum naar boven met formule? of toch anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Makkie

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Hoi,

Waarschijnlijk denk ik te moeilijk. Maar het volgende: Ik heb een datum in kolom B2 (24-03-2016) B3 is een tekst met bijzonderheden vd klant B4 wederom een datum (29-03-2016) B5 wederom tekst met bijzonderheden. Dit herhaal ik nog zo'n 4 keer. Ik wil nu via een ander tabblad dat de laagste datum (dus B2) onderaan komt te staan, met daaronder de tekst van B3. dus in mijn voorbeeldje zou B4 naar B2 verplaatst moeten worden en B5 naar B3. In ieder geval is het uitgangspunt dat de laatst recente datum bovenaan komt te staan.

In B1 staat de naam van een klant en sommige klanten hebben nog geen datum/bijzonderheden. Graag wil ik het op deze manier want er wordt van boven naar beneden gewerkt als je eventuele bijzonderheden van de klant wil verwerken. Dus van rechts naar links is geen optie volgens mij. Maar andere suggesties zijn van harte welkom. Degene die er mee moet werken, die wil alleen de datum en de bijzonderheden inkloppen bij de desbetreffende klant. Ben nu na 2 dagen puzzelen dat ik het helemaal niet meer weet en zie :( ..

Alvast bedankt!

Ik zou alles in een gewone tabel plaatsen
Dmv een filter kun je de juiste eigenaar selecteren en ook in de 2e kolom op juiste datum sorteren.

Bijlagen

Ik begrijp er niet zo veel van. Waar wordt wat ingeklopt? Om je tab Voorbeeld(2) te sorteren kan je deze gebruiken.

PHP:
=ALS.FOUT(ALS($A9="datum";GROOTSTE(voorbeeld!F$6:F$17;(RIJ()-4)/2);VERSCHUIVING(voorbeeld!$A$1;VERGELIJKEN(F8;voorbeeld!F$1:F$17;0);KOLOM()-1));"")

Edit,

Waarbij mijn voorkeur ook uitgaat naar de methode van popipipo.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor je reactie.

Deze mogelijkheid had ik zelf ook aan gedacht, alleen ik heb te maken met iemand die totaal niets van excel weet. Dus als ik ook nog eens aankom met filteren etc. snap die het helemaal niet meer en gaat die liever weer op de ouderwetse manier (alles in word, dwars door elkaar heen) werken. Dus vandaar dat ik aan een tweede tabblad dacht, kan hij het er in ploppen en automatisch zet die het goed in het 2de tabblad. Ik puzzel nog (steeds) even verder. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

iemand die totaal niets van excel weet
Iemand de werking van 2 eenvoudige knopjes leren lijkt mij niet zo heel moeilijk.
Maar ja als dat dan toch te moeilijk is moet je inderdaad maar overgaan op de ouderwetse manier

Ben het wel met je eens popipipo, maar helaas heb ik nu wel met zo'n persoon te maken.
Ondanks het mooie weer nog even doorgaan met zoeken/nakijken etc. op internet. Morgen half 9 afzijn.. :confused:

Bedankt voor je reactie.

WOW VenA!
Supper bedankt! dit is wat ik zoek! Kon 'm eerst niet openen (denk dat ik iets niet echt heel goed deed:o) Maar hier kan ik mee uit de voeten!
:thumb:

Ik zal m'n vraag sluiten, bedankt allen voor het meedenken!

Een .xlsb kan macro's bevatten waarschijnlijk dat je het daardoor niet kon openen. Dit heb ik aangepast in #5. Succes morgen als je moet uitleggen hoe je het voor elkaar gekregen hebt;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan