• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoogste plaats

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgr

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2001
Office versie
Microsoft 365
Om in een werkblad de hoogste plaats van een artiest in een top honderd te krijgen, gebruik ik
Code:
=MIN(ALS(artiest=B6;plaats;""))
als matrixformule. In voorwaardelijke opmaak werkt diezelfde formule, maar dan zonder {}. Ik begrijp dit verschil niet. Wie wel?

Bijlagen

Wanneer je een naam invoegt in Excel, kan je in de formule van de verwijzing ook probleemloos een matrix-formule gebruiken. Ik vermoed dat het bij cond. format hetzelfde geval is. Waarom dat juist is weet ik ook niet precies, maar het is soms ******* handig :)

Array Formulas In Format Conditions

Conditional Formatting evaluates custom formulas as though they were array formula, so you may use array formulas in format conditions. You do not enter them with Ctrl+Shift+Enter in the CF dialog as you normally do in worksheet cells. Excel will always treat a custom formulas in CF as an array formula, even if it is not one.

Bron: http://www.cpearson.com/excel/cformatting.htm

Meer weet ik er ook niet van.

Wigi

Dank, beiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan