Hoogste snelheid bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruben-moorlag

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2003
Ik heb een ADSL Maxx abbonement van cistron(7800Kbps) , maar mijn downloadsnelheid blijft beperkt tot 3360 Kbps. Ik heb wel eens gehoord dat als je je ADSL apparatuur zo dicht mogelijk bij het ISRApunt plaatst dat je dan ook een hogere snelheid bereikt. Is dit zo, en zo ja, hoe zou ik dat dan moeten doen (ivm splitters enz)?

Ik heb hetzelfde abonnement en kom ook niet hoger dan 5200 kbps (651.0 K, meestal lager zelfs). En ik woon een paar honderd meter bij cistron vandaan.

Het MAXX zal denk ik toch nooit gehaald kunnen worden.

Laatst bewerkt:
Maar het doet er dus niet toe of je je splitter of router dichtbij het israpunt plaatst ipv 17 meter verder?

In prinsipe niet, alhoewel het er dan wel dichterbij zit

Dat durf ik niet te zeggen. Daar weten anderen veel meer vanaf. Dus nog even wachten op de andere reacties.:)

Maar 17 meter is wel een eind. Dat lijkt me zowieso voor de snelheid niet bevordelijk. Maar ik kan het mis hebben.

Geplaatst door Tanja1968
En ik woon een paar honderd meter bij cistron vandaan.

Of je een paar 100 meter van cistron af woont maakt niks uit , het gaat erom hoever je van hun centrale af zit waar je op bent aangesloten, de fysieke afstand. En je kabel, gebruik ALTIJD cat5e twisted pair mag zonder problemen 20 meter zijn vanaf je splitter. Plaats je splitter zo dicht mogelijk bij je ISRA-punt en maak VOOR de splitter geen aansluitingen van telefoons, faxen ed, dit gaat ten koste van je snelheid. Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan