• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoogste van aantal waarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter coma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hallo,

Ik wil graag van een kolom weten welke waarde daarin het meest voorkomt, dan de 2e etc. Is daar een formule of handigheidje voor? Kan niets vinden.
Alvast bedankt!

MODUS is een deeloplossing. Vraagstelling gaat verder: "dan de 2e etc."

En: we nemen verder aan dat met "waarden" getallen worden bedoeld. Kan ook tekst zijn... dan werkt deze methode niet.

Wellicht dat coma een voorbeeldje kan posten.

Laatst bewerkt:
inderdaad

Het gaat inderdaad om tekst, in dit geval woonplaatsen. Ik wil graag weten welke woonplaats het vaakst voorkomt, welke daaropvolgend etc.

Bijlagen

Zie bijlage.

In de sheet zitten een paar niet zichtbare hulpkolommen in om unieke plaatsnamen te bepalen, en deze te tellen. In de zichtbare kolommen wordt deze op rangnummer weergegeven.

Bekijk bijlage woonplaatsen 2.xlsx

In bijlage een variant waarbij geen hulpkolom nodig is (maar wel matrix-formules)
Ondanks dat het tekst betreft, wordt toch de functie "Mode" gebruikt.

Bijlagen

Bedankt!

Jeetje, zoiets had ik zelf nooit kunnen bedenken... Heel erg bedankt voor de moeite, ik ga er meteen mee aan de slag.
:):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan