• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoogste waarde bij verschillende voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marthy Mc Fly

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2010
Beste experts,

Ik heb een planbord opgebouwd maar worstel nog met een probleempje.
Kalender is opgebouwd op basis van periodieke taken (Kolom G).
Als een bepaalde taak zijn datum berijkt dan wordt dit weergegeven in het kalender.
Het gebeurt nu wel dat bepaalde periodes samenvallen zoals 30, 90, 180, 360, etc
In dat geval mag alleen deze met de hoogste waarde weergegeven worden.
LET OP! Dit is enkel het geval als de waarden in Kolom J, H en C dezelfde zijn.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hey Sylvester Ponten,

In het voorbeeld bestand zie je in het kalender gedeelte dat op 11/12/2022 zowel cel V41, V42, V43, V44 aangeduid zijn.
Deze hebben alle 4 als executer "internal", zijn van het type "BB" en van dezelfde func Loc. In dit geval mag enkel deze
met de hoogste periode (kolom G) in het kalender gedeelte aangegeven worden. in dit geval dus periode 360.

even voor de test, enkel kolom V

Bijlagen

Cow18,

Dit is wat ik bedoel. Ik had ook al de functie aggregaat uitgeprobeerd maar blijkbaar niet correct.
Had ook al geexperimenteert met MAX.VOORWAARDEN.ALS. Heel erg bedankt voor deze oplossing,
want het bespaart me heel wat werk.

Blijkbaar te snel victory gekraait want bij mij werkt het niet. Deze formule kan je ook niet doorvoeren.

Zitten er dan fouten binnen die kolom V ?
Voor het doorkopieren naar andere kolommen moet er eventjes afgestapt worden van die tabel-toestand of moeten die vastgezet worden, maar eerst het eventuele probleem van kolom V

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als ik de formule bij mij invoer in kolom V en doorvoer naar beneden, dan krijg ik niet hetzelfde resultaat als bij u.

Ik zie bij u het juiste resultaat in kolom V, maar verder op de kalender staat er niets meer bij u.
Nadat 360 geweest is moet 30 dagen later opnieuw periode 30 verschijnen.
Verduidelijking: Ik heb bvb een route met periode 30, 90, 180 en 360
Als ik Start op 1/1/2019 dan moeten deze alsvolgt verschijnen 30 - 30 - 90 - 30 - 30 - 180 - 30 - 30 - 360

de rij met datums is niet meer netjes oplopend maar neemt nu en dan een sprongetje van 25 zodat de reeksen sneller terugkeren.

Bijlagen

Zeer vreemd maar als ik formule gebruik in origineel bestand dan werkt het niet. Voorbeeld bestand is een kopie van origineel bestand, maar gevoelige info is verwijderd of vervangen. Informatie in de kolomen is normaal afkomstig van andere tabbladen. Al denk ik niet dat dit het probleem is. Heb de formule al ingevoegd door copy & paste en cellen aangepast. Maar heb ook de formule volledig handmatig ingegeven en toch krijg ik niet hetzelfde resultaat. Misschien moet ik u het origineel eens mailen.

Laatst bewerkt:
wat is je excelversie ?
Ik had een aantal benoemde bereiken aangemaakt en gebruikt in de formule, zodat ik die zonder moeite naar rechts kan slepen, wat anders nogal tricky is met de klassieke tabel-formules. Had je die ook aangemaakt ?

Laatst bewerkt:
365 Versie 2202. De bereiken heb ik ook aangemaakt ja. File wordt wel opgeslagen als xlsm omdat er ook nog vba verscholen zit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan