• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoogste waarde laten aanduiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anduril

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2009
Hallo,

Ik heb een klein vraagje, ik ben aan het uitzoeken of het mogelijk is van een bepaald veld van gegevens excel zelf de hoogste waarde te laten aanduiden in een ander kleur.
De hoogste waarde kan ik zelf in een andere cel laten tonen dmv de functie "MAX" maar dit is niet exact wat ik wens te doen.
Het is belangrijk dat het hoogste getal wordt weergegeven in een ander kleur (of iets wat het in de lijst doet opvallen) maar dat ik meteen kan zien op welke dag van welke maand dit het geval is geweest. Het dient dus in het gemarkeerd veld anders te worden weergegeven en niet in een andere cel. Indien er gegevens later worden toegevoegd en deze is de hoogste waarde dan dient deze dan ook in het ander kleur te worden weergegeven en de andere waarde in zen terug normaal kleur.
Als u de bijlage ziet zal u wel begrijpen wat ik bedoel. Ik heb nu manueel het getal in rood geplaatst om te tonen wat ik wil zeggen.

Aan allen die mij hier mee kunnen helpen (ik weet niet of het mogelijk is wat ik vraag) alvast bedankt.

Mvg,

Bijlagen

Hoi

Selecteer het bereik B2:M32.

Kies voorwaardelijke opmaak, Formule is:

=B2=MAX(B$2:B$32)

en geef een passende opmaak.

Wigi

iets verbeterd

Ik heb de formule van WiGi iets aangepast omdat de lege cellen ook de gekozen opmaak krijgen. Ik heb er van gemaakt:
=ALS(F2<>"";F2=MAX(F$2:F$32))
Dan krijgen alleen de cellen die gevuld zijn met de maximale waarde de gekozen opmaak.

:thumb:

Hallo,

De formule van DCWDPT werkt wel maar is enkel bedoeld voor 1 kolom volgens mij.
Nu is het wel de bedoeling dat de hoogste waarde wordt gekozen uit de selectie B2:M32 maar ik krijg de formule niet zelf aangepast. Ik probeer alvast verder en kijk straks even terug als iemand misschien een antwoord heeft :)

opmaak kopiëren

Mijn formule werkt over alle cellen als je die kopieert met 'opmaak kopiëren/plakken' (je weet wel, dat kwastje in de werkbalk opmaak). Dan wordt de opmaak in alle cellen toegepast.

Deze van Rudi werkt ook :

Blad1.M32=MAX(Blad1.$B$2:Blad1.$M$32)

Aan allen bedankt voor de informatie

Laatst bewerkt:
Status opgelost

Zet de status van je vraag nog even op opgelost aub.

Ik probeer nu al een ganse tijd dit toch werkend te krijgen op mijn origineel bestand met de formule M32=MAX($B$2:$M$32) maar deze wilt hij niet accepteren.
Ik wou het orgineel bestand eens toevoegen maar is boven de 100Kb dus lukt niet.
Indien ik een nieuw blad maak en deze forumule toepas dan lukt het wel, wat me wel opvalt is dat er onderaan het scherm staat Pagestyle_ennaamvanhetblad zou dit ermee te kunnen maken hebben ?
Is geen origineel gemaakt bestand van mezelf maar ik heb al veel wijzigingen op deze excel toegepast.

Toch mijn formule?

Misschien moet je toch mijn formule eens proberen. In de bijlage werkt ie in elk geval!

Laatst bewerkt:
Inderdaad deze werkt wel maar dan toont hij in elke maand de hoogste waarde aan en ik wil echter enkel het hoogste getal van het ganse jaar.

Ik heb het bestand gezipped en zo kon ik het wel posten.

Bijlagen

In orde?!

Ik heb jouw bestand uitgepakt, bewerkt zodat de formule werkt, opnieuw opgeslagen en ingepakt en je treft hem hierbij aan. Kijk maar eens of dit is wat je wilt.

Laatst bewerkt:
@DCWDPT Kleine aanpassig in jouw formule en dan werkt hij over gans het bereik

Code:
=ALS(B29<>"";B29=MAX($B$29:[COLOR="Red"]$[/COLOR]M$59))

Mvg

Rudi

Werkt niet, toch niet bij mij.
Vanaf ik aan juni kom, dan werkt het niet meer.

Hoe heb je dit nu gedaan ?
Ik probeer nu net hetzelfde voor tabblad 2008 & 2010 maar dit lukt me niet :(

Ik moet ergens een typfout hebben gemaakt want nu is het me wel gelukt.

Laatst bewerkt:
Selecteer B29 >> Shift-toets ingedrukt houden en M59 selecteren
Dan Opmaak >> Voorwaardelijke opmaak >> Formule is >> Formule uit post #13 invullen >> Letterkleur selecteren >> OK

Mvg

Rudi

Het moet ergens een typfout geweest zijn in de formule.
Nu werkt het perfect en heb ik dezelfde formule (mits aanpassingen) gebruikt voor het onderste gelijkaardige venstertje maar met andere waardes.

Maar nu werkt het zoals ik het wou laten werken

Top :thumb:
Zet je de vraag dan nog even op opgelost (rechts onderaan de pagina)

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan