Hoogste waarde van 2 textboxen = tekst in document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lampieke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2011
Hallo

Ik ben al efkes op zoek naar waarschijnlijk iets simpel.

Ik heb in mijn userform 2 textboxen waarin getallen staan. Wanneer de inhoud van textbox 1 groter is dan de inhoud van textbox 2 moet er in mijn document een tekst komen...

Hoe pak ik dit best aan?

ten eerste oh wacht ik zie al dat je in VBA programmeert laat deze zin maar.... maar je moet zowiezo eerst een integer van die strings maken, en dan kan je pas kijken welke groter is.

en wat bedoel je met "moet er in mijn document een tekst komen" ?

ik zoek later wel op hoe je een integer er van maakt (ik zit nu op een computer zonder VBA).

bedoeling is eigenlijk: ik maak een offerte, aan de hand van een userform waar ik allerlei gegevens invul. Uiteindelijk worden deze gegevens via bladwijzers in een worddoc geplaatst. Het volgende zou ik willen: ik heb 2 textboxen waarin 2 waardes staan (vermogens). Van die 2 textboxen zou hij het hoogste getal moeten nemen om te vermenigvuldigen met een forfaitprijs...

ik ben geen expert met programmeren en nog minder met vba maar zo maak je van een string een integer:

Dim i As Integer
i = Val(TextBox1.Text)

nou dit is volgens een site op internet.

en welke site was dat? mss dat ik daar een antwoord vind? ik zal alleszins jouw tip ook gebruiken! thx!

Met onderstaande code en 2 textboxen op een sheet moet het lukken.
Naam textboxen: txtValue1 & txtValue2
Die 12.3 stelt je "te vermenigvuldigen met een forfaitprijs" voor. Tussen haakjes, waarom is dat geen derde tekstbox?
Met CDbl converteer je de tekst naar een double formaat
Met de IIf functie bepaal je de grootste waarde
Het resultaat zit dan in variabele dblResult

Code:
dblResult = CDbl(IIf(CDbl(Me.txtValue1.Text) > CDbl(Me.txtValue2.Text), Me.txtValue1.Text, Me.txtValue2.Text)) * 12.3

Duidelijk?
Neen :( vraag maar raak... ... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan