• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoogste waarde zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter cphh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cphh

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2010
Beste allen,

ik ben op zoek naar het volgende.

Ik heb op de eerste tab een aantal medewerkers staan met verschillende soorten werkzaamheden en daarachter een aantal uren. Op de tweede tab staat per soort werkzaamheid de teamleider. Ik wil dat Excel obv de werkzaamheden de teamleider er achter zet. Echter ik wil de teamleider zien waar voor de medewerker het meest werkt. Met vert.zoeken kom ik er dus niet uit (die geeft immers alleen de eerste waarde aan), maar welke ik wel kan hanteren weet ik niet.

Wie kan mij helpen? Nb bijgaand bestand is een kleine versie van het totale bestand. Het zijn nml 1800 medewerkers met gemiddeld 5 verschillende soorten werkzaamheden...

Thnx! Gr. Remco

Bekijk bijlage vb forum.xlsx

Hoi Rebmog,

dit is precies wat ik bedoel! Bedankt. Ik gooi het slotje er op en ga kijken of ik begrijp wat er staat.

Gr. Remco

Toch maar even weer open gezet.

Ik heb mijn bestand aangepast en krijg slechts 1 teamleider in beeld voor alle medewerkers. Het is idee is, dat ik per medewerker de teamleider krijg waar hij het meest voor gewerkt heeft. Het gekke is, dat als ik met F2 de formule van rebmog open en afsluit met <enter> ik ook slechts 1 teamleider voor alle medewerkers krijg...

Welke denkfout maak ik?

Het gaat in dit geval om matrix-formules. Die moet je afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER in plaats van alleen met Enter.

Rebmog

opgelost. Het zat hem inderdaad in het niet juist afsluiten.

Thnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan