hoogte van een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,

Kan je de hoogte van een formulier laten afhangen van hoeveel lijnen er in een keuzelijst OP dat formulier aanwezig zijn?
Bvb
de rowsource van de keuzelijst is afhankelijk van een query en kan de ene keer 1 lijn bevatten, en de andere keer 10
als het 1 is dan is de hoogte van het formulier bvb 10cm, bij 10 lijnen is dat 17cm (ik zeg maar wat) met een beperking van bvb 25cm

Bedankt
JP

Ja dat kan. Je kunt de hoogte van het formulier instellen met de eigenschap InsideHeight. De maatvoering daarvan is een beetje ingewikkeld (niet in cm) maar ik gebruik dan een InputBox om de actuele hoogte uit te lezen. Die genereer je dan bijvoorbeeld bij een Click in het formulier.

Dat had ik al mee uit het verleden maar hoe laat je de hoogte van het formulier in verhouding staan met de hoogte van de keuzelijst.. met natuurlijk een limiet...

Hallo,
kan je niet via een recordset object bepalen hoeveel records de lijst bevat, en dit getal vermenigvuldigen met het aantal pixels dat 1 rij hoog is?
Als het bekomen getal < min, neem je de min hoogte. Als het bekomen getal > max, neem je de max hoogte. Dit getal gebruik je om de hoogte van je lijst te bepalen, en voor het formulier neem je de min. hoogte van het formulier + de hoogte van de lijst.

Gebruik een Select Case om op basis van het aantal rijen te bepalen hoe hoog je het formulier wilt maken. Nogmaals: het is een beetje lastig om de eenheid om te rekenen naar centimeters, (de eenheid is gebaseerd op inches) maar het kan uiteraard wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan