Hoogte van iframa automatisch aanpassen aan inhoud mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Hoi,

Op een bepaalde pagina kunnen gebruikers de html code voor een iframe genereren. Dit iframe verwijst naar een source pagina (php) die dynamisch op basis van meegestuurde parameters een html pagina genereert, zodat gebruikers (webmasters) deze dynamisch gegenereerde pagina op hun eigen site kunnn plaatsen door simpelweg het gegenereerde iframe in hun pagina te plakken.

Op zich is dit een mooie oplossing, maar ik zit met één probleem. Ik bereken aan de hand van de meegegeven parameters de hoogte die het iframe moet krijgen en geef dit dan aan het gegenereerde iframe mee. Dit werkt goed als ik alleen met plaatjes cellspacing en borders moet rekenen, want deze hebben altijd dezelfde grootte. Er is echter ook een mogelijkheid voor de gebruikers om boven de plaatjes een koptekst te laten genereren. Hierbij kunnen ze het lettertype en de lettergrootte alsmede het font-weight instellen. Ik kan dus van de koptekst niet eenvoudigweg even de hoogte bepalen en deze bij de hoogte van de rest van de gegegeneerde html-pagina optellen. Hierdoor ontstaat de situatie dat het iframe te groot of te klein wordt. Ik wil echter graag dat de gegenereerde html-content precies in het iframe past.

Daarom vroeg ik me af of er een manier is om het iframe automatisch zo groot te laten als de content die het bevat.

Als iemand een oplossing heeft om wel de juiste hoogte van de gegenereerde content te bepalen (dus eigenlijk de hoogte van een variabele koptekst, de rest lukt me zelf) dan is dit natuurlijk ook prima!

Alvast bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan