• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoogte van tab aanpassen (excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

romteraarg

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2014
Goedendag,

kan je de hoogte van een tab aanpassen in excel? Je kan namelijk wel de kleur en breedte veranderen, maar ik wil graag de tab hoger maken zodat ie beter zichtbaar is. Evt. ook een grotere letter.

Bvd
Bert

Bert,

Je kunt in een tab 32 posities kwijt, dus je kunt een naam van die lengte verzinnen of 31 spaties + 1 letter/getal gebruiken.

Dat doe je door in Windows de hoogte van scrollbars te verhogen. VOlg de stappen die in dit stukje staan om het juiste dialoogvenster te vinden en zoek scrollbar op in dat venster en verhoog de waarde. http://www.howtogeek.com/howto/29244/customize-the-title-bar-and-other-system-fonts-in-windows-7/

Bedankt voor je reactie. Ik heb alles geprobeerd, titelbalken, menu'd, knopinfo etc. maar bij alles verandert de hoogte van de tab niet :-(
Maar ik begrijp uit jouw reactie dat je dit per computer moet instellen, het kan niet geprogrammeerd worden in het excel-bestand (btw ik heb Windows 10)

Maar ik had ook geschreven dat je de hoogte van de scrollbalk moet hebben :-) Maar weet niet of Win 10 hetzelfde werkt als 7 daarin, dit was al zo in Windows XP/Office 2002, maar dingen veranderen wel eens...

De mogelijkheid voor aanpassen scrollbar komt niet voor in het rijtje met dingen die je aan kunt passen. Heb ze allemaal geprobeerd :-(

Kan je in het venster op de afbeelding van de scrollbar klikken?
Scrollbar.jpg

Helaas komt dit venster bij mij niet voor. Ik kan in het venster kleuren alleen kiezen voor kleuren
Zal wel komen door verschil in win7 en 10

Ik heb grondig het internet nagespeurd, maar helaas is er niets te vinden voor wat betreft windows 10. Ik denk dat ik maar een brilletje aanschaf :-)
Beiden bedankt voor het meedenken.

Gr, Bert

Dag Jan Karel, helaas werkt deze methode bij mij ook niet. Maar ik heb met erbij neergelegd. Zo erg is het nou ook weer niet.
Bedankt voor je inzet en meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan