Hoort dit? (Asus P5K deluxe)

• Onderwerp starter Onderwerp starter jd m
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jd m

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Ik heb de Asus p5k deluxe gekocht via de veiling van mycom.nl en heb het s'middags ontvangen. Omdat in de veiling producten worden aangeboden die een keer zijn teruggestuurd door een consument vroeg ik mij dit af:

Klopt het dat je dit ding (ik weet de naam niet :o) met de hand een beetje heen en weer kunt bewegen?

Naamloos.jpg

Als dat niet hoort kan het dan kwaad?

Lijkt me een koel element, deze zorgt voor warmte afvoer. Denk dat deze vast hoort te zitten, om een goede warmte overdracht te hebben.

Het verdient sowieso als je gaat bouwen de aanbeveling dit te controleren. Het is wel flexibel materiaal (dun koper), dus is de vraag of het ECHT los zit, of dat je het gewoon aan het verbuigen bent geweest.

Terugsturen kan altijd, maar een andere oplossing is voorzichtig eraf halen, schoonmaken, nieuwe koelpasta waar nodig en dan zelf goed bevestigen.

(mijn mobo zat het ook niet netjes indertijd -> asus a8n sli premium)

Ik denk niet dat ik het verborgen heb want het is niet echt heel dun (groter plaatje):

Naamloos-1.jpg

Het zit aan beide kanten met een schroefje vast en tussen het schroefje zit een soort vering, zijn er mensen die hetzelfde moederbord hebben en kunnen voelen of het bij hun ook 'beweegd'?

Als je langs de zijkant kijkt, zit het koelblok dan vlak op de chips? Het kan inderdaad wat beweging hebben, omdat het door veertjes aangedrukt wordt. Het moet niet zo zijn, dat je met lichte druk van bijvoorbeeld je vinger er makkelijk beweging in krijgt.

Het koelingselement kan maar een kant op. Ik heb zelf net een paar foto's gemaakt, er zit een kleine ruimte tussen, veringen zijn goed te zien:

DSCF1048.jpg

DSCF1049.jpg

(Ik heb de foto's expres overbelicht anders was het te moeilijk te zien)

Laatst bewerkt:
Als ik zo je foto's bekijk, zit het koelblok keurig op de chips.

Oke bedankt voor alle info :thumb: Als ik mijn processor binnen krijg zal ik het moederbord testen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan