Horizon van ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Heb ik met dit apparaat geen los modem meer nodig?

Is inderdaad alles in 1:
a. Routermodem
b. Verschaft 2x Wifi (zowel 2,4 Ghz als op de 5 Ghz band)
c. Verschaft ook 2x bedrade netwerkaansluiting.
c. DVR (Digitale Video Recorder). Je kunt (ong.) 400 uur opnames op de harde schijf kwijt.
d. Telefonie met een gewoon analoog telefoontoestel
e. Kan ook communiceren met een DLNA server in je netwerk (bijv. een laptop/pc met Universal Media Server of andere DLNA server software erop). Dus kun je films, muziek etc. streamen naar de Horizonbox.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs, dank voor het duidelijke antwoord.

Ik had zelf ook begrepen dat dit met Modem/Router was.

Maar de verwarring komt door onderstaande,

Ik heb de Horizon besteld in ik vond ondertussen de installatiegegevens op het internet.

Daar staat pagina 8, installeren van het nieuwe modem voor bellen en internet.

Pagina 8 begint men met: "U ontvangt een nieuw modem om te bellen en/of te internetten.
Het installatiepakket van dit modem heeft u los ontvangen van het installatiepakket van Horizon TV"

Vandaar dat ik dus deze vraag stel.

Dank en groet.

Jij bent in de veronderstelling dat je helemaal geen modem/router krijgt ? Dat is natuurlijk wel zo......

Terug naar mijn oorspronkelijke vraag...
heb ik een "los" modem nodig als deze ook geïntegreerd in de Horizon aanwezig is?

1.Als je een horizon alles in 1 abonnement heb je geen modem nodig, internet en bellen loopt dan via de horizonbox

2.Wil je je bestaande modem behouden moet je dit aangeven bij ziggo en wordt de horizonbox niet geactiveerd.
Bellen en internetten kan dan alleen via de bestaande modem

edit:
Moet er bij vertellen dat er verschil zit in ziggo gebruikers en "oud upc" gebruikers
Optie 1 is alleen mogelijk voor oud upc gebruikers.
En daar ontstaat de verwarring

Laatst bewerkt:
Ik verwacht de Horizonbox volgende week dinsdag, 22 september te ontvangen en ik denk dat ik mijn huidige Modem/Router gewoon blijf gebruiken.
Als ik de zaak geinstalleerd heb zal ik mijn bevindingen hier vermelden.
Tot zoverre dank voor de info.

ik gebruik ook de oude modem naast de horizonbox, geen probleem. (oud upc gebruiker)

Abonnement bij Ziggo.

Zo de Horizon ontvangen, kabels aansluiten en de stroom er op. Foutmelding "Uw mediabox heeft geen verbinding (meer) met UPC advies, 30 minuten wachten en dan opnieuw inschakelen. (Ziggo abonnee en gewend met de Humax te werken)

Na 10 minuten opnieuw aangezet en nu geen melding meer. Het installeren ging als een spoor geen enkel probleem.

Even zoeken hoe ik met mijn mobielte bij de Horizon kon komen. In het menu Opties naar netwerkinstellingen, kiezen tussen modem of horizon, ik heb voor modem gekozen.
Gelijk uitgeprobeerd, op visite bij vrienden en daar "de wereld draait door" geprogrammeerd en ja hoor thuisgekomen stond het er op.
Waar ik mee gestopt ben is om een en ander zo in te stellen dat ik ook mijn foto's en muziek van mijn mobieltje kan zien. Daarvoor moet je eerst een programma downloaden (BubbleUPnP). Ik denk daar toch geen gebruik van te maken dus ben ik daar mee gestopt.

Mijn bevindingen:
Pluspunten:
De afstandbediening is nu ook aan de TV gekoppeld, ik kan nu alles met één afstandbediening doen.
Het schakelen tussen de kanalen gaat snel (zoals ik met de analoge aansluiting was gewend).
Een reeds lopend programma vanaf het begin bekijken.
Uitzending gemist.

Minpunten:
Stel je kijkt naar nederland 1 en je wil naar CNN dan moet je echt zoeken. (in het zenderoverzicht zie ja maar 7 kanalen!)
De oplossing zet de meest gebruikte kanalen onder favorieten, dan gaat het makkelijker.
Niet echt een probleem de menu's zouden wat eenvoudiger kunnen, als je bvb een keuze maakt moet je deze ook vaak nog bevestigen.

Al met al ben ik er dik tevreden mee en heb mijn Humax op zolder gezet.

Mooi dat je er tevreden mee bent.

Graag nog je vraag als opgelost aangeven, ajb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan