Abonnement bij Ziggo.
Zo de Horizon ontvangen, kabels aansluiten en de stroom er op. Foutmelding "Uw mediabox heeft geen verbinding (meer) met UPC advies, 30 minuten wachten en dan opnieuw inschakelen. (Ziggo abonnee en gewend met de Humax te werken)
Na 10 minuten opnieuw aangezet en nu geen melding meer. Het installeren ging als een spoor geen enkel probleem.
Even zoeken hoe ik met mijn mobielte bij de Horizon kon komen. In het menu Opties naar netwerkinstellingen, kiezen tussen modem of horizon, ik heb voor modem gekozen.
Gelijk uitgeprobeerd, op visite bij vrienden en daar "de wereld draait door" geprogrammeerd en ja hoor thuisgekomen stond het er op.
Waar ik mee gestopt ben is om een en ander zo in te stellen dat ik ook mijn foto's en muziek van mijn mobieltje kan zien. Daarvoor moet je eerst een programma downloaden (BubbleUPnP). Ik denk daar toch geen gebruik van te maken dus ben ik daar mee gestopt.
Mijn bevindingen:
Pluspunten:
De afstandbediening is nu ook aan de TV gekoppeld, ik kan nu alles met één afstandbediening doen.
Het schakelen tussen de kanalen gaat snel (zoals ik met de analoge aansluiting was gewend).
Een reeds lopend programma vanaf het begin bekijken.
Uitzending gemist.
Minpunten:
Stel je kijkt naar nederland 1 en je wil naar CNN dan moet je echt zoeken. (in het zenderoverzicht zie ja maar 7 kanalen!)
De oplossing zet de meest gebruikte kanalen onder favorieten, dan gaat het makkelijker.
Niet echt een probleem de menu's zouden wat eenvoudiger kunnen, als je bvb een keuze maakt moet je deze ook vaak nog bevestigen.
Al met al ben ik er dik tevreden mee en heb mijn Humax op zolder gezet.