• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal doortrekken formule

Firepeet43

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2023
Goedemorgen,

Ik wil de volgende formule op blad 2 horizontaal doortrekken; =AANTAL.ALS(Blad1!V8:AA8;WAAR) Dat is geen probleem zou je zeggen ;-) Alleen kom ik er even niet uit want de Kolommen moeten hetzelfde blijven alleen de cellen moeten oplopen. Wie helpt mij uit de brand?

zet een dollarteken voor de kolomletters
Code:
=AANTAL.ALS(Blad1!$V8:$AA8;WAAR)

dan worden de kolommen vastgezet

Zo krijg je in alle cellen waarin je de formule in doortrekt dezelfde uitkomst.
Weet je zeker dat je horizontaal bedoelt en niet vertikaal?

Ja horizontaal en dus moet de volgende cel =AANTAL.ALS(Blad1!$V9:$AA9;WAAR) worden dus ik wil de formule horizontaal doortrekken (blad 2) maar hij moet verticaal oplopen (blad 1) ik heb het bestand erbij gedaan

Bijlagen

Probeer het eens met INDIRECT.
Het (toevallig?) overeenkomen van het kolomnummer op Blad2 met het rijnummer op Blad1 maakt dat wat makkelijker:

Bijlagen

Als je eens moest beginnen met alle lege rijen te verwijderen zou je het blad misschien kunnen gebruiken als een excelblad. En ik vraag me af waarom er meerdere keuzes zijn voor 1 mogelijkheid, of je bent programmaleider of je bent het niet.

Terug
Bovenaan Onderaan