• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

horizontaal en vertikaal zoeken op meerdere sheets

• Onderwerp starter Onderwerp starter DVDL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DVDL

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
volgende uit te voeren:
ik heb 1 sheet met een tabel bovenste rij met namen en linker kolom met taken.
dan heb ik 6 sheets waarover deze namen verdeeld staan + de taken.
nu wil ik met een macro de tabel invullen door eerst de naam te laten zoeken op alle sheets binnen een bepaalde range (vb. zoek persoon X in sheet 1 a5:a20, sheet 2 a8:a23)
als dit dan gevonden is dan moet ik vertikaal kunnen zoeken en de waarde die kruislings overeenkomt in de tabel weergeven.
Ik heb een voorbeeldje gemaakt met nietszeggende data maar het komt er op neer dat de sheet tabel dmv een macro ingevuld wordt met de overeenkomende data uit de overige sheets. (de x'en moeten dus op de corecte plaats gezet worden)

Bijlagen

Hallo DVDL,

Er zijn verschillende manieren om dit voor elkaar te krijgen maar het hoeft niet zozeer met een macro het kan ook via formules op je werkbladen, heeft als voordeel dat je geen macro's hoeft te activeren bij het openen van het document.
Gaat de voorkeur uit naar een macro dan zijn er wel specifiekere gegevens nodig.

Heb even snel gekeken naar het docje maar begrijp er nog niet zoveel van?

Groeten

Beste DVDL,

Niet dat mij helemaal duidelijk is wat je zoekt, maar kijk eens naar de formules op het tabblad Tabel. Is dat iets?

groeten,

Richard

DVDL zei:
....voorbeeldje gemaakt met nietszeggende data....

Je hebt bijvoorbeeld dat Mister1 taak 1 2x uitvoert. Is dit iets wat bij jullie in de praktijk voorkomt of ligt het aan de nietszeggende data.
Als het om unieke taken, actie gaat dan is het iets eenvoudiger namelijk.

Edit:Zonder macro maar gewoon gekoppeld met vert.zoeken.
heb overigens wel een aantal kolom tussen gezet wat makkelijker zoeken is, en wat voorwaardelijk opmaak...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
dit is al zeer bruikbaar, TNX.
de data is inderdaad wat verwarrend, de taken zijn in feite over procedures die om de 2J gelezen moeten worden. de moeten dus datums zijn die ingevuld worden wanneer de betreffende persoon deze procedure gelezen heeft.
Het is inderdaad zo dat er procedures zijn die door meerdere personen op meerdere afdelingen gelezen moeten worden.
Enige probleem bij het werken met formules is bij het verwijderen of toevoegen van personen.

Hoi DVDL,

Nu zie ik pas dat ik het uploaden vergeten ben. Misschien een tweede aanzet naast het voorstel van lecxe?

Richard

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan