• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
In rij 1 heb ik inmiddels nog weeknummers toegevoegd.
De dag filter werkt nog prima maar hoe maak ik nou een weeknummer filter erbij?
Ik heb al wat lopen etteren maar ik zie niet waarom mijn aanpassingen niet werken :(

even los voortbreiend op de laatste versie (van SNB), ik wist met op welke je nu nog aan het stoeien was, maar anders kan je de redenering volgen en aanpassen.
In de macro M_SNB wordt eerst snel de weeknummers van en tot omgezet tot datums van en tot en daarna wordt gewoon op het oude bestaande spoor verder gewerkt.
Alle varianten hierop zijn mogelijk.

Bijlagen

Of ?

Code:
Sub M_snb()
   sn = Blad1.Range("B1:B2")
   With Application
        Blad1.Range("B8:B9") = .Transpose(Array(.WeekNum(sn(1, 1), 21), .WeekNum(sn(2, 1), 21)))
   End With

With Blad1.Shapes(Application.Caller).TextFrame2
      c00 = .TextRange
      Blad1.Columns.Hidden = False
      With Blad1.Columns(4)
          .Resize(, 3 * (DatePart("y", sn(1, 1) - 1))).Hidden = c00 = "Uit"
          .Offset(, 3 * DatePart("y", sn(2, 1))).Resize(, 3 * 365).Hidden = c00 = "Uit"
      End With
      .TextRange.Text = IIf(c00 = "Aan", "Uit", "Aan")
   End With
End Sub

Oké, werkt natuurlijk prima. Ik zou echter een aparte knop willen hebben voor de weken. Dus of filteren op weken of op de datum.
Misschien een idee om dan ook ene filter om maanden te maken?
De jaar toevoeging is wel handig (snap dat je die nodig had om de weeknummers te berekenen) maar wie weet gaat deze excel wel jaren mee, of wil je achteraf nog kunnen kijken. Dan zal ik het jaarnummer laten verwijzen naar een cel.

Hoi snb of Cow18 of iemand anders :)

Ik was benieuwd of jullie nog mogelijkheden zijn voor mijn verfijning van mijn vraag?

Ja, die zijn er, maar die laat ik aan iemand anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan