• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal/verticaal zoeken met celkleur als voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heijntje

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Goedemorgen,
Ik wil graag in een bepaald bereik de functie horizontaal zoeken toepassen, maar daarbij wil ik dat er rekening wordt gehouden met de celkleur. Voor een beschikbaarheidsoverzicht wil ik de projecten "in optie' met een andere kleur weergeven en als deze definitief zijn de kleur omzetten, zodat ik dit in één overzicht kan weergeven.
In de bijlage een voorbeeldje van dit overzicht.

Ik hoop dat iemand hier een geniale oplossing voor heeft!!

Alvast bedankt!

Groeten Maarten

Bijlagen

Beste Heijntje ;)

Vul in je bestandje eens handmatig in wat er waar moet komen met HORZ+VERT.ZOEKEN en kleur dit.
Zo krijgen wij een beeld van hoe het er moet uitzien.

Je kan met een extra rij werken en onder de 5 die gekleurd moet worden een 1 plaatsen en dan met voorwaardelijke opmaak de 5 kleuren als eronder een 1 staat.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Danny,
Ik heb geprobeerd om het nog iets beter toe te lichten. Hoop dat het zo duidelijker is.
In het overzicht wil ik niet met extra regels werken om opmaak te definieren, alles moet opgelost worden met formules...mits dat mogelijk is. :confused:

Ben benieuwd!

Groeten Maarten

Bijlagen

Beste Heijntje ;)

Je weet dat je met VERT of HORIZ.ZOEKEN niet naar celkleuren kan zoeken tenzij met VBA code.
Een extra rij kan je altijd verbergen.

Groetjes Danny. :thumb:

Ha Danny,
Ik ga er dan nog eens over nadenken.... VBA ben ik in dit ovezicht niet zo'n voorstander van.
Ga op zoek naar een alternatief. Bedankt voor het meedenken!
Gr. Maarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan