• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal zoeken met overnemen van betreffende celkleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmk75

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Goedenavond,

Via horizontaal zoeken wil ik een bepaalde testcase weergeven met daarbij de bepaalde stappen die gedaan worden.
Dit is geen probleem, maar ik vroeg mij af of ik de bijhorende celkleur ook kan weergeven (in kolom G)?

Ik kan natuurlijk voor elke stap een VO maken maar wellicht is er een makkelijkere oplossing.
De originele sheet heeft ongeveer 85 verschillende testcases met +/- 45 stappen.

Bekijk bijlage Horizontaal zoeken.xlsx

als er een logica in de kleuren zit dan kan het met die logica in de voorwaardelijke opmaak.
als je die logica niet weet en je wilt toch die kleuren overnemen dan kan dat met vba
of met hulp kolommen

Goedenavond Sylvester-ponte,

Er zit inderdaad enige logica in de kleuren dus VO zal de meest makkelijke oplossing wezen.
Het was te proberen ;)

Bedankt voor de snelle reactie.

Grt rmk

Op dit moment zijn in de bijlage de 'handmatige' acties en de acties uit ons GOS systeem geel gekleurd en de acties/handelingen vanuit ons TOS systeem rood gekleurd.
Verder is het geen echte logica. Het ging er mij eigenlijk om om op een snelle manier de kleuren over te nemen.

Hoe kan ik met VO de geel gemarkeerde woorden uit kolom A tegelijk selecteren zodat deze, als ze in kolom G voorkomen, ook een bepaalde kleur krijgen.
Om te voorkomen dat ik voor elk woord/zin een afzonderlijke VO regel moet maken..

Bekijk bijlage Horizontaal zoeken aangepast.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan